پرشین خودرو: جمهوری اسلامی ایران سرمایهگذاری گستردهای را در صنعت تولید خودروهای گازسوز صورت داده است.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از موج، پایگاه خبری « Gas 2» در گزارشی اعلام کرد تهران سرمایهگذاری کلان و قابل توجهی را در صنعت تولید خودروهای گازسوز انجام داده است.
بر اساس همین گزارش، تهران برای کاهش وابستگی به نفت و فرآوردههای آن، سرمایهگذاری عظیمی در تولید خودروهای گازسوز انجام داده است.
در عین حال، ایران دومین کشور جهان از لحاظ حجم بالای ذخایر و منابع گاز طبیعی است.
ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز به سراسر جهان میباشد.
سرمایهگذاری گسترده ایران در صنعت تولید خودروهای گازسوز یک دهه اخیر موجب شده است تا شمار وسائط نقلیه گازسوز این کشور در سال 2006 میلادی به 2 میلیون و 950 هزار دستگاه در سال جاری میلادی برسد.
این آمار حاکی از پیشرفت سریع ایران در این صنعت میباشد.
گفتنی است، ایران به دنبال راهی است تا وابستگی خود به نفت و فرآوردههای حاصل از آن را کاهش دهد.
کد مطلب 19174
نظر شما