تهران بی چراغ می شود!

کد مطلب 19191
۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
تهران بی چراغ می شود!
19191

پرشین خودرو: وقتی چراغ راهنمایی به صورت دستی كنترل می‌شود، می‌تواند جریان ترافیكی را از حالت تعادل خارج كند به همین دلیل در جلسه امروز تصمیم گرفته شد به جز موارد خاص كه چراغ‌ها دچار نقص فنی هستند و یا برای اسكورت شخصیت‌های ویژه، چراغ‌های راهنمایی به صورت هوشمند باشند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار حسین رحیمی در نشست مشترك پلیس راهور و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان این مطب اظهار كرد: شهر تهران طی ۲ ساله گذشته مقام اول كاهش میزان كشته شدگان در تصادفات رانندگی كشور را به خود اختصاص داده است و امسال نیز تاكنون با كاهش ۱۰۵ نفری تعداد كشته شدگان در مقام نخست قرار دارد كه این نشان از درست و صحیح بودن اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت ترافیك بوده است. به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: هنوز تعدادی از بزرگراه‌های شهر تهران به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز نشده‌اند كه امید است با تلاش معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران تمامی بزرگراه‌ها به این سیستم مجهز شوند و همچنین تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر افزایش یابد. با بیان اینكه در حال حاضر روزانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ خودروی جدید در تهران پلاك می‌شوند و این رقم تا روز ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ خودرو نیز افزایش می‌یابد گفت: مدیریت ترافیك در شهری مانند تهران بدون كمك سیستم‌های هوشمند امكان پذیر نیست و برای مدیریت بهتر و دقیق‌تر نیازمند توسعه این سیستم‌ها در پایتخت هستیم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه تاكید كرد: در جلسات مشترك با مدیران حوزه حمل و نقل، اسیب‌ها و مشكلات مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد تا با همكاری و هماهنگی كامل نسبت به مدیریت بهتر ترافیك اقدام شود. وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف برگزاری این جلسات، تسهیل در آمد و شد، كاهش تصادفات، ایجاد مناطق نمونه ترافیكی در شهر و توسعه سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیك است. سردار رحیمی افزود: امیدواریم این همكاری‌ها و هماهنگی‌ها، به ارتقا انضباط ترافیكی، كاهش تصادفات و تلفات و سرعت بخشیدن به آمد و شد در تهران منجر شود. وی در ادامه اظهار كرد: هم اكنون بالغ بر ۹۰ درصد چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به صورت هوشمند كار می‌كنند اما در بعضی نقاط و در بعضی از ساعات به ویژه در ساعات اوج ترافیك صبح گاهی و شامگاهی، كنترل چراغ‌های راهنمایی به صورت دستی كنترل می‌شوند اما اگر بخواهیم نتیجه مناسب بگیرم باید چراغ‌ها به صورت اتوماتیك و هوشمند مدیریت شوند. وی تاكید كرد: به عنوان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام می‌كنم كه اعتقاد ما این است كه چراغ‌های راهنمایی باید به طور اتوماتیك مدیریت شوند و چراغ‌های چشمك زن هم در تهران حذف شوند. براساس این گزارش سید جعفر تشكری هاشمی نیز در حاشیه این نشست اظهار كرد: جلساتی كه با پلیس راهور داریم به این منظور برگزار می‌شود كه بتوانیم شاهد بهبود ترافیك در پایتخت باشیم و با شناسایی مسائل و مشكلات، راه حل‌هایی را اجرایی كنیم كه سبب تسهیل در تردد‌ها و كاهش حجم ترافیك در پایتخت شود. وی تصریح كرد: امروز مروری بر مصوبات این جلسات از ابتدای سال تاكنون داشتیم و مورد تاكید بود كه افسران پلیس برای نظارت بهتر در مركز تقاطع‌ها در مراكز ویژه، مستقر شوند و جریان ترافیك را از نزدیك مدیریت و نظاره كنند، كه برای تحقق این مهم پیش بینی شد محل‌هایی برای استقرار پلیس در تقاطع‌ها ایجاد شود كه تا این لحظه ۲۵ جایگاه نصب شده بقیه جایگاه‌های استقرار نیروهای پلیس نیز تا پایان سال در سطح شهر نصب خواهد شد. تشكری افزود: وقتی چراغ راهنمایی به صورت دستی كنترل می‌شود، می‌تواند جریان ترافیكی را از حالت تعادل خارج كند به همین دلیل در جلسه امروز تصمیم گرفته شد به جز موارد خاص كه چراغ‌ها دچار نقص فنی هستند و یا برای اسكورت شخصیت‌های ویژه، چراغ‌های راهنمایی به صورت هوشمند باشند. همچنین تصمیم گرفته شد كه هیچ تقاطعی چشمك زنی در تهران نداشته باشیم چون متاسفانه در این تقاطع‌ها حق تقدم رعایت نمی‌شود و شاهد بروز تصادفات و حوادث زیادی هستیم. معاون شهردار تهران گفت: توسعه سیستم‌های هوشمند نیز در جلسه امروز با پلیس راهور مورد تاكید قرار گرفت تا به طور مثال دوربین‌های كنترل سرعت در شهر گسترش یابند. وی در پایان اظهار كرد: همچنین با توجه به نزدیك شدن به پایان سال و افزایش تردد‌ها در شهر، طرح انضباط ترافیكی مشترك راهنمایی و رانندگی و شهرداری مورد تاكید قرار گرفت كه امیدواریم با مجموعه این اقدامات ضمن ارتقا سطح ایمنی در تردد‌ها و كاهش تصادفات، شاهد تسهیل ترافیك در شهر نیز باشیم.
کد مطلب 19191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha