در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی؛

تولید صادرات محور اولویت خودروسازان باشد

کد مطلب 30994
۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
تولید صادرات محور اولویت خودروسازان باشد
30994

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شبه دولتی بودن شرکت‌های خودروسازی را یکی از عوامل بهره‌وری پایین در صنعت خودرو دانست.

الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: شرکت‌های خودروسازی به دلیل نیمه دولتی بودن از سودآوری کمتری نسبت به شرکت‌های خصوصی برخوردار هستند که باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت خودرو، شرکت‌های خودروسازی داخلی خصوصی شوند تا بتوانیم شاهد ارتقا این صنعت باشیم. وی خاطر نشان کرد: خودروسازان با بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی می‌توانند بدهی‌های سنگین خود را پرداخت کرده و همچنین کمبود نقدینگی موجود در این صنعت را جبران کنند. دهقانی با اشاره به وجود مرز مستقیم ایران با 11 کشور، اذعان داشت: کمتر کشوری در دنیا از این مزیت برخوردار است و خودروسازان باید از این فرصت بزرگ بیشترین بهره را ببرند تا با صادرات محصولات داخلی به کشورهای همسایه بتوانند بازار خودرو آنها را در دست بگیرند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نقشه جامع و کاملی برای اقتصاد کل کشور است، تصریح کرد: خودروسازان برای تحقق بخشیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید تولید صادرات محور را دستور کار خود قرار دهند تا از این طریق وابستگی صنعت خودرو به کشورهای دیگر کاهش یابد.
کد مطلب 30994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha