زانتیا و ریو گران شد

کد مطلب 491
۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۲
زانتیا و ریو گران شد
491

پرشین خودرو: طی یک هفته اخیر قیمت خودروهای ریو و زانتیا در بازار آزاد به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، هم‌اكنون قیمت خودرو زانتیا در بازار آزاد به حدود 28 میلیون و 500 هزار تومان رسیده که در مقایسه با هفته گذشته حدود یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. کارشناسان بازار توقف تولید این خودرو در ابتدای پاییز امسال را دلیل اصلی گرانی زانتیا در بازار عنوان می کنند. خودرو زانتیا که قرار است تا ظرف هفته آینده با خط تولید سایپا خداحافظی کند، مدتی بود در بازار آزاد با قیمتی برابر با بهای کارخانه حدود 27 میلیون تومان به فروش می رسید در هفته گذشته رشد پرشتاب قیمت را پشت سرگذاشت به طوری که بهای این خودرو ظرف چند روز بیش از یک میلیون تومان افزایش یافت. کارشناسان بر این باورند که اگرچه ممکن است در ابتدای متوقف شدن خط تولید زانتیا، بهای این خودرو در بازار آزاد به صورت کاذب و با شیب زیاد افزایش پیدا کند اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با کمرنگ شدن شوک حاصل از توقف عرضه، قیمت این خودرو با شیب زیادی نیز روند نزولی به خود می گیرد. همچنین طی هفته گذشته شوک حاصل از توقف صادرات كیاموتورز به ایران قیمت ریو را در بازار افزایش داد. خودرو ریو که تا چندی قبل به بهایی حدود 13 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شد، با تجربه گرانی 300 هزار تومانی بهای خود را به 13 میلیون 800 هزار تومان رساند. کارشناسان می گویند با توجه به جو روانی ایجاد شده احتمال تداوم رشد قیمت این خودروها در بازار وجود دارد.
کد مطلب 491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha