حبس و شلاق در انتظار رانندگان پرخطر

کد مطلب 6813
۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
حبس و شلاق در انتظار رانندگان پرخطر
6813

پرشین خودرو: دادستان عمومی و انقلاب اهواز از اجرای طرح برخورد با رانندگان پرخطر و خطرساز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، فرهاد افشارنیا گفت: اخیرا گزارش‌هایی از مراجع رسمی و مردمی مبنی‌بر رفتارهای خطرناک برخی رانندگان در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر که موجب به خطر افتادن سلامت جسمی و روانی شهروندان می‌شود، به دادسرای اهواز واصل شده است. وی افزود: در همین راستا کمیسیونی متشکل از رییس پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس امنیت و معاون دادستان در امور جنایی تشکیل و تصمیمات لازم برای برخورد با این افراد اتخاذ شد. در این کمیسیون مصوب شد رانندگان وسایل نقلیه‌ای که اقدام به رفتارهای پرخطر می‌کنند، شناسایی و با تعقیبات محسوس و غیرمحسوس دستگیر و خودروهای آنان توقیف شود. افشارنیا با بیان این‌که با اجرای مرحله اول این طرح، 100 دستگاه خودرو توقیف شد، تصریح كرد: برای مرتکبین این تخلفات، مطابق ماده 618 قانون مجازات اسلامی، تا یک سال حبس و 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده و دادسرای اهواز بالاترین میزان مجازات را برای این افراد از دادگاه خواستار شده است. همچنین ابطال پروانه رانندگی آنان نیز یکی از موارد خواسته شده از دادگاه در کیفرخواست صادره است. دادستان اهواز با تاکید بر اهمیت پیشگیری و تقدم آن بر برخوردهای قهری، خاطرنشان كرد: از استاندار خوزستان، فرماندار اهواز و مدیرکل تربیت بدنی استان می‌خواهیم تا برای افراد علاقمند به رانندگی و انجام حرکات نمایشی با خودرو، پیست‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی فراهم کنند تا این افراد از فضای سالم ورزشی بهره‌مند شوند.
کد مطلب 6813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha