پرشین خودرو: عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2013 میلادی تبدیل به یك خودروساز تمام عیار شود.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، این كشور عربی برنامهریزی كرده تا سال 2013 ضمن تولید قطعات خودرو، دو مدل خودروی سواری را نیز به تولید برساند. البته این كشور باید مرحلهای 10 ساله را با مونتاژ خودرو سپری كند تا بتواند بعد از آن وارد مرحله طراحی و تولید خودرو شود.
عظام شلبی، رئیس برنامه خوشههای صنعتی ملی دولت عربستان در این باره گفت: دولت عربستان تصمیم جدی دارد تا صنعت خودروسازی این كشور را توسع دهد و در این زمینه با چالشهای جدی روبرو است.
عربستان در منطقه خاورمیانه دو رقیب بزرگ در صنعت خودروسازی دارد. یكی ایران و دیگری تركیه.
عربستان به عنوان بزرگترین صادركننده نفت در جهان در تلاش است برخی از صنایع مزیتدار خود مانند پتروشیمی را به طور ویژه توسعه دهد.
به گزارش عربین بیزینس، عربستان همچنین اقدام به ایجاد خوشههای صنعتی مختلف در این كشور كرده و از آنها به صورت ویژه حمایت میكند.
کد مطلب 6905
نظر شما