جایگاه‌داران بنزین در کاشمر با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند

پرشین خودرو: نماینده جایگاه‌داران بنزین شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد و کندر گفت: جایگاه‌داران بنزین در کاشمر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو،  اسکندر عباس نیا در جلسه بررسی مشکلات جایگاه‌داران بنزین که با حضور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه و نماینده مردم کاشمر در مجلس تشکیل شد، با بیان اینکه این جلسه در راستای بررسی مشکلات جایگاه داران برگزار شده است، افزود: اکنون جایگاه‌داران بنزین در کاشمر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

این جایگاه دار بنزین مدعی شد: مافیا در بین شرکت نفت و جایگاهداران شکل گرفته و از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در صحن علنی مجلس از وزیر نفت در این خصوص سوال کنند.

وی با اشاره به اینکه هرچند سرمایه گذار اصلی جایگاه‌دار است ولی شرکت های سوری بدون هیچ گونه سرمایه‌گذاری می خواهند سودهای کلان نصیب‌شان شود، اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهند شرکت های نفت را به شرکت‌های خصوصی واگذار کنند چرا اجازه نمی دهند خود جایگاهداران در اولویت باشند.

عباس نیا با اشاره به اینکه جایگاه داران از افراد با سابقه، رزمنده و فداکار هستند، عنوان کرد: متاسفانه کمی کارمزد، کاهش درآمد جایگاه ها و افزایش هزینه ها کمر جایگاهداران را خم کرده است.

وی با اعلام اینکه برخی جایگاهداران درگیر وام و تسهیلات هستند، قشر جایگاه‌داران را از قشرهای زحمت کش و خدوم نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: این افراد تاکنون برای ارائه خدمات به هم وطنان از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد به طوریکه در همه فصول سال بدون هیچ تعطیلی ارائه خدمات می کنند.

عباس نیا با اشاره به اینکه همه مسئولان شهرستان از جایگاه‌داران انتظار دارند حتی دقیقه ای بدون سوخت نباشند و خدمات رسانی مطلوبی به مردم داشته باشند، افزود: با وجود همه انتظاراتی که مسئولان از این قشر دارند ولی حتی یک مسئول نیامده و از مشکلات جایگاه داران بپرسد.

وی با اعلام اینکه هزینه هایی که ادارات به ما تحمیل می‌کنند مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورده است، عنوان کرد: بدون شک جایگاه داران عرضه فرآورده های نفتی مسئولیت خطیر و بزرگ سوخت رسانی را در عرصه اقتصاد کشور برعهده دارند که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این نماینده جایگاهداران با بیان اینکه از سال 94 تاکنون تنها 2.5 درصد افزایش کارمزد داشته ایم، افزود: با این کارمزد کم و هزینه های بسیار نمی‌توان جوابگوی زندگی خود و کارگران بود. از سال 94 تاکنون فقط 50 درصد بیمه کارگران افزایش یافته است. جایگاه‌داران بنزین از مسئولان تقاضا دارند در جلساتی که مربوط به خدمات رسانی مردمی هست نماینده جایگاه داران را دعوت کرده تا در خصوص هزینه های متحمل شده اظهار نظر کنند.

عباس نیا با اعلام اینکه اکنون 6 جایگاه بین راهی و 5 جایگاه در سطح منطقه خدمات رسانی می کنند، بیان کرد: اداره های بهداشت و حمل و نقل جاده ای مشکلات بسیاری را برای جایگاه‌داران به وجود آورده‌اند. هر چند شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بخش ایمنی و بهداشت را دارد و بابت رعایت این مسائل به جایگاه‌ها امتیاز می دهند و اگر این آیتم ها رعایت نشود از امتیاز جایگاه و بلکه از کارمزد هم کم می شود اما بهداشت اجبار کرده که برای هر سه جایگاه باید یک بهداشت یار داشته باشیم.

وی همچنین به کسری‌های فرآورده‌ها اشاره کرد و گفت: قانون دست و پاگیر شرکت نفت در این خصوص مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورده است که تانکر سوخت که مستقیم که از رفسنجان و یزد فرآورده می آورد طی سه سال بالغ بر 20 میلیون تومان کسری فراورده داشته است. یک تانکر 30 هزاری، 400 لیتر کمتر سوخت تحویل ما می‌دهد. اگر از یک کارت تانکر برای خودروی دیگری استفاده شود جایگاه دار را به کمیته تخلفات می برند. به خاطر این 200 لیتر بالغ بر 270 هزار تومان باید جریمه پرداخت کنیم.

این نماینده جایگاه داران با اشاره به اینکه به ازاء هر لیتر باید 1350 تومان جریمه پرداخت کنیم، عنوان کرد: تعجب هست چرا وقتی خود شرکت نفت 400 لیتر سوخت کمتر تحویل ما می دهد و اصل پول را به خود ما نمی دهد نباید پاسخگو باشد. هر روز 150 تا 200 هزار تومان کسری بار داریم. طی سه سال به خاطر کسری باری که بوده 20 میلیون تومان از شرکت نفت طلبکاریم ولی به ما نمی دهند. متاسفانه پول 30 هزار لیتر سوخت را از ما می گیرند ولی 29 هزار و 500 لیتر تحویل می گیریم در صورتیکه اگر چند لیتر کمتر بفروشیم سریعا به کمیته تخلفات می برند.

عباس نیا با اشاره به اینکه مسئولان شرکت نفت می گویند این میزان کسری آخر سال پرداخت می شود ولی چرا میزان جریمه های تخلفات را در آخر سال نمی گیرند، اظهار کرد: با وجود اینکه اگر یک روز دیرتر پول سوخت را به حساب شرکت نفت واریز کنیم از درجه جایگاه کم کرده و جز تخلفات محسوب می شود ولی کارمزدهای جایگاه داران را با 20 روز تاخیر پرداخت می کنند.

وی با اعلام اینکه هر جایگاه چندین میلیارد تومان قیمت دارد، افزود: با این نرخ کارمزد جایگاه در سال تنها دو تا 2.5 درصد به ما سود می دهد و این به صرفه نیست.

عباس نیا با بیان اینکه هرچند از سال 92 در مجلس شورای اسلامی حق العمل کاری مصوب شده ولی تاکنون اجرایی نشده است، بیان کرد: اکنون هم که می خواهند اجرا کنند می گویند باید در قالب برند اجرا شود.

وی راه اندازی این شرکت های برندینگ توسط شرکت نفت را برای جایگاه داران خانمان سوز دانست و گفت: به رغم اینکه برای راه اندازی این شرکت های برندینگ این جایگاه داران هستند که باید در اولویت قرار گیرند اما اولویت مسئولان با شرکت های کاغذی که هیچ هویتی ندارد است. افزایش کارمزدها منوط به تشکیل شرکت های برندینگ است.
 

کد خبر 79713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha