نگاه به آینده صنعت خودرو پس از برجام و مشارکت های جهانی

پرشین خودرو: پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو در بهمن ماه 96 و در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از برجام و توافقات خودرویی سال گذشته با طرف های اروپایی، همایش پنجم صنعت خودرو به دنبال آماده کردن زمینه شناخت امکانات طرف ایرانی برای شرکت های بین المللی خواهد بود.
در همایش امسال باید آموخته شود که در دنیا بخش های صنعتی با چه مکانیزمی حرکت کرده و چگونه خود را به استانداردهای بین المللی نزدیک می کنند.
بی شک برگزاری همایش صنعت خودرو موجب خواهد شد تا طرفین بتوانند با تبادل دانش فنی خود و همچنین به روز کردن تکنولوژی ها، قدم های خوبی را بردارند همچنین آموزش نیروی انسانی و جذب سرمایه های خارجی نیز در این همایش مقدور خواهد بود.
ایدرو و وزارت صنعت در تمامی همایش های صنعت خودرو در سال های گذشته کوشیده است تا نگاه شرکای خارجی خود را تغییر داده و ایشان دیگر به بازار ایران تنها به چشم وارد کننده نگاه نکنند.
پس از برداشته شدن تحریم ها، فرصت ها ی سرمایه گذاری بسیاری در کشور ایجاد شد که این همایش می تواند این فرصت ها را برای شرکای خارجی توسعه داده و موجب افزایش سطح کیفی و کمی فعالیت برندهای معتبر در کشور و کمک ایشان به بهبود تولید در صنعت خودرو و قطعه ایران شود.
پنجمین همایش صنعت خودرو در دولت دوازدهم و وزارت محمد شریعتمداری رخ می دهد. وزیر جدید صنعت عقیده دارد که باید با مشارکت خودروسازان بزرگ و مطرح جهان ساخت داخل را تقویت کرد تا ایران نیز بتواند به قطب ساخت خودرو در منطقه و جهان تبدیل شود.
یکی از مسائل مهم در برگزاری همایش های بین المللی انتخاب موضوع و هدف همایش با توجه به مخاطبین مد نظر است. مخاطبین همایش صنعت خودرو بی شک شرکت های بزرگ تولید کننده داخلی و خارجی در حوزه خودور و واردکنندگان رسمی خودرو به همراه شرکای خارجی ایشان هستند.
انجمن های تخصصی داخلی و خارجی، شرکت های برتر تامین کننده قطعات، فعالان بخش خدمات پس از فروش و تجهیزات تعمیرگاهی و مدیران فعال در صنعت خودرو از دیگر مخاطبین این همایش به حساب می آیند.
به گزارش خبرنگار پرشین خودرو از سوی کارشناسان و فعالان صنعت خودرو برای همایش پنجم صنعت خودرو محورهای گوناگونی پیشنهاد شده است که برخی از آنها به شرح ذیل است:
1) تحقیقات، نوآوری، طراحی، توسعه و مهندسی
2) نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای
3) کیفیت، ایمنی و محیط زیست
4) آینده نظام های رده بندی تامین کنندگان و آثار پیشرفت های جدی در زنجیره تامین بر رقابت پذیری در صنعت خودرو
5) گازهای گلخانه ای و پدیده گرمایش جهانی، آینده سوخت های فسیلی و خودروهای سبز
6) استراتژی دیجیتال
7) فناوری های نوین و آثار آنها بر صنعت خودروسازی
8) شهرهای آینده، کاهش جابجایی و اثرات آن بر خودروسازی
9) تاثیر سیستم های نوین لجستیکی در آینده صنعت خودرو

کد خبر 83072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha