کد خبر 91602
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۴
آلپینا XD3، هیولای قدرتمند ب.ام.و

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی ب.ام.و برای حضور قدرتمند خود در نمایشگاه بین المللی ژنو، از بخش پرفورمنس خود کمک گرفته و یک نسخه ویژه از شاسی بلند X3 آماده کرده است که در ادامه جزییات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت پرفورمنس "آلپینا" که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اصلی BMW به شمار می‌آید، در آخرین اقدام خود به سراغ خودروی شاسی بلند X3 رفته و با ایجاد یکسری تغییرات اساسی و همچنین تغییر نام آن به XD3، یک نسخه ویژه آماده کرده است که به نوعی قوی‌ترین نسخه از خودروی شاسی بلند X3 به شمار می‌آید.

اول از همه در بخش ظاهری، شرکت آلپینا طبق سنت همیشگی خود عمل کرده و از فاکتورهای طراحی بزرگ و برجسته استفاده کرده است که در این زمینه می‌توان به یک جلوپنجره بزرگ، مجموعه سپر حجیم با ورودی‌های بزرگ هوا، رینگ‌های استاندارد 20 اینچی و 22 اینچی سفارشی و... اشاره داشت که جذابیت خاصی در ظاهر اتومبیل ایجاد کرده است، اما این جذابیت زمانی بیشتر خواهد شد که بدانیم شرکت آلپینا با استفاده از یک پیشرانه قدرتمند در زیر کاپوت این خودرو، قوی‌ترین عضو خانواده X3 را بوجود آورده است.

به طور دقیق‌تر، آلپینا در زیر کاپوت XD3 از یک پیشرانه چهار سیلندر 3 لیتری دیزلی استفاده کرده است که با سود جستن از انژکتورهای تزریق مستقیم فشار بالا، می‌تواند 388 اسب بخار قدرت و همچنین 770 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای ارسال این نیرو به سمت چرخ‌ها، از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است تا در عمل شاهد ثبت شتاب 4.6 ثانیه و حداکثر سرعت 266 کیلومتر برساعت باشیم.

نکته جالب‌تر در رابطه با این خودرو، مربوط به نسخه‌های فرمان راست اتومبیل خواهد شد که پیشرانه 3 لیتری دیزلی یکسان و همچنین جعبه دنده 8 سرعته یکسان دارد، ولی خروجی قدرت آن برابر با 333 اسب بخار بوده و تنها 700 نیوتن متر گشتاور دارد که این کاهش نیروی موتور در عمل باعث شده تا حداقل شتاب 4.9 ثانیه و همچنین سقف سرعت 254 کیلومتر بر ساعت بدست آید.

در پایان با تایید آلپینا، خودروی جدید XD3 از سه ماهه دوم سال جاری ثبت سفارش خواهد شد، اما انتظار می‌رود که اولین تحویل آن در سال 2019 انجام شود.

کد خبر 91602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام این 6 سیلندره