آغاز عملیات برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون

پرشین خودرو: شرکت راه‌آهن روسیه اعلام کرد: عملیات برقی کردن خط راه‌آهن گرمسار_ اینچه‌برون که شبکه ریلی ایران را به آسیای میانه متصل می‌کند، آغاز شده است.

به گزارش پرشین خودروبه نقل از راشاتودی، شرکت راه‌آهن روسیه اعلام کرد عملیات برقی‌سازی خط راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون در ایران را آغاز کرده است.

 


ارزش اجرای این قرارداد 1.2 میلیارد دلار عنوان شده و طول این خط ریلی 495 کیلومتر عنوان شده است که شهر گرمسار در نزدیکی تهران را به مرز ترکمنستان متصل خواهد کرد.

اولگ بلوزروف مدیرعامل شرکت راه‌آهن روسیه گفت: اجرای این طرح سرعت قطارها در این مسیر را دو برابر کرده و ظرفیت حمل بار را به 10 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد.

وی هم اکنون برای افتتاح این طرح به ایران سفر کرده است و این طرح خطوط ریلی آسیای میانه در ترکمنستان و قزاقستان را به ایران و خلیج فارس و حتی فراتر متصل خواهد کرد.

راه آهن

 

بلوزروف گفت: اجرای این طرح امنیت مسافرت در این مسیر را بالا برده و آلایندگی هوا را نیز کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: تمام این اتفاقات شرایط لازم برای بالا بردن ظرفیت حمل بار در خط ریلی بین‌المللی کریدور شمال به جنوب و بهبود روابط اقتصادی در حوزه دریای خزر را فراهم خواهد کرد.

خط حمل و نقل شمال به جنوب 7 هزار و 200 کیلومتر طول داشته و متشکل از خطوط کشتیرانی، ریلی و جاده‌ای است و کشورهای هند، ایران و آذربایجان و روسیه را به یکدیگر متصل خواهند کرد.

برقی کردن خط ریلی گرمسار به اینچه‌برون 4 و نیم سال زمان خواهد برد و این خط شامل 95 تونل و 31 ایستگاه است.البته معاون شرکت راه‌آهن روسیه در ماه آوریل گفته بود که این طرح می‌تواند بسیار گسترده‌تر از برقی کردن فقط خط ریلی گرمسار به اینچه‌برون باشد چرا که ایران پیشنهادی 3 میلیارد یورویی را برای برقی کردن خطوط ریلی ایران به روسیه داده است.

کد خبر 98206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha