کد خبر 111422
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
بازگشت یک خودروساز پس از 60 سال+ تصویر

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی هیسپانو سوزیا پس از گذشت ۶۰ سال عدم فعالیت، با یک ابرخودروی ۱.۷ میلیون دلاری به نمایشگاه ژنو خواهد آمد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، هیسپانو سوزیا یک شرکت خودروسازی اسپانیایی است که پیش از جنگ جهانی دوم برندی یکه‌تاز در زمینه تولید خودرو‌های لوکس و مجلل بود. بعد‌ها سهام این شرکت به یک شرکت فرانسوی فروخته شد و در نهایت در سال ۱۹۶۸ به‌ طور کامل تعطیل شد. حال با گذشت ۶۰ سال از تعطیلی این برند قدیمی، خبر تولید دو خودروی خاص بر پایه مدل‌های کلاسیک این شرکت در رسانه‌ها منتشر شده است. یکی از این دو خودرو قرار است در نمایشگاه ژنو امسال معرفی شود. این خودرو که کارمن نام دارد، یک ابر‌خودروی تمام برقی است که در آن به ویژگی‌های فنی، امکانات لوکس و تک‌تک جزئیات توجه زیادی شده است.

تصاویر اولیه منتشر شده اطلاعات زیادی را در اختیار نمی‌گذارند اما شرکت سازنده اعلام کرده که این خودرو از لحاظ طراحی، شباهت زیادی به محصول پر‌آوازه هیسپانو سوزیا H6C Dubonnet Xenia دارد که در سال ۱۹۳۸ تولید می‌شد. با توجه به اینکه کارمن در طراحی از خودروی کلاسیک این شرکت الهام گرفته است، احتمال موفقیت آن نیز ممکن است بیشتر باشد. پروژه اتومبیل H6C Dubonnet Xenia در سال ۱۹۳۸ توسط خلبان هواپیما‌های جنگنده جنگ جهانی اول «آندره دوبانت» اجرا شده بود. این شخص که اعتقاد داشت آیرودینامیک یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در طراحی خودرو به شمار می‌رود، اتومبیل H6C را با اکتفا به همین موضوع طراحی کرده بود.



خودرو

 

این موضوع نیز در مدل الهام گرفته شده کارمن نیز به خوبی رعایت شده و مدیران شرکت هیسپانو سوزیا اعلام کرده‌اند کارمن از مدرن‌ترین تکنولوژی آیرودینامیک سال ۲۰۲۰ بهره می‌برد. با این تفاسیر پیش‌بینی می‌شود که ضریب مقاومت این خودرو در برابر جریان باد عددی کمتر از ۰.۳۲۵ را ثبت کند که در محدوده ابرخودروی بوگاتی شیرون به حساب می‌آید.
 

خودرو

 


گفته شده که در کابین خودرو، ویژگی‌های لوکس سنتی همچون چوب‌کاری، استفاده از ساعت آنالوگ و استارت سوئیچی به کار گرفته شده که برای یک ابرخودروی مدرن الکتریکی کمی دور از انتظار است. در بخش فنی، کارمن دارای دو موتور الکتریکی است که هر کدام به یکی از چرخ‌های عقب نیرو منتقل می‌کنند. مجموع توان این موتور‌های الکتریکی عدد قابل توجه ۱۰۰۵ اسب‌بخار را ثبت می‌کند تا شتاب صفر تا ۱۰۰ این ابرخودرو در کمتر از ۳ ثانیه اتفاق بیفتد. همچنین بیشینه سرعت کارمن در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. برای این خودرو در حالت پایه یک پک باتری ۸۰ کیلوواتی درنظر گرفته شده است اما گزینه ۱۰۵ کیلوواتی نیز قابل سفارش است تا کارمن قابلیت پیمایش مسافت ۴۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ داشته باشد.

در شاسی کارمن از الیاف فیبرکربنی فوق سبک استفاده شده است تا وزن آن تنها ۱۹۵ کیلوگرم باشد و وزن خالص خودرو با توجه به باتری‌های سنگین وزن استفاده شده به ۱۶۹۰ کیلوگرم برسد. از این ابرخودروی خاص تنها ۱۹ دستگاه تولید می‌شود و قیمت پایه آن در حدود ۱.۷ میلیون دلار خواهد بود.

 

کد خبر 111422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha