کد خبر 11198
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
توقف شماره‌گذاری وانت پیكان قانونی نیست

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان گفت: از ابتدای امسال شماره‌گذاری خودرو وانت پیكان علی‌رغم ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پلیس مبنی بر استاندارد ‌بودن این خودرو، متوقف شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش اظهار كرد: اواسط سال گذشته به دنبال ابلاغیه سازمان ملی استاندارد ایران به پلیس، شماره‌گذاری خودرو وانت‌ پیكان متوقف شد. وی با بیان این‌كه در آن زمان ایران ‌خودرو توانست با ارائه‌ تعهد نسبت به تكمیل استاندارد‌های وانت پیكان مصوبه‌ هیات دولت برای ادامه شماره‌گذاری این خودرو را اخذ كند، خاطرنشان كرد: به این ترتیب دولت مصوب كرد كه شماره‌گذاری وانت ‌پیكان تا پایان سال 1390 ادامه یافته و از ابتدای سال 1391 نیز شماره‌گذاری آن منوط به تایید استاندارد‌های مربوطه از سوی سازمان ملی استاندارد ایران ‌شد. دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: در این میان اواخر سال گذشته سازمان ملی استاندارد ایران‌ تمام استانداردهای این خودرو را تائید كرده و ابلاغیه شماره‌گذاری آن نیز اواخر اسفند ‌ماه از سوی معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به پلیس ابلاغ شد. وی افزود: با این حال علی‌رغم ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و با گذشت حدود 50 روز از صدور این ابلاغیه، شماره‌گذاری وانت پیكان همچنان متوقف بوده و پلیس اقدامی در راستای عمل به وظایف قانونی خود در این زمینه انجام نداده است. نعمت‌بخش با بیان این‌كه توقف غیرقانونی شماره‌گذاری وانت ‌پیكان درحالی است كه تعداد زیادی از مردم برای خرید این خودرو ثبت‌ نام كرده و در انتظار دریافت آن هستند، تصریح كرد: وانت‌ پیكان خودرو كار بوده و حتی یك روز تاخیر در تحویل آن نیز موجب ایجاد اخلال در معیشت خریداران كه معمولا از اقشار آسیب‌پذیر هم هستند، می‌شود. وی اظهار كرد: بنابراین اگر پلیس ادعای حمایت از تولید داخلی با كاهش شماره‌گذاری خودروهای وارداتی را دارد، از آنها می‌خواهیم شماره‌گذاری این خودرو را طبق روال قانونی انجام دهد، زیرا ما به هیچ‌وجه این كار را به معنای حمایت از خودروسازان داخلی نمی‌دانیم. خودروسازان به دنبال حمایت پلیس نبوده و نیازی نیز به آن ندارند، بلكه از این نهاد می‌خواهیم تنها به وظایف قانونی‌ خود در حوزه شماره‌گذاری عمل كرده و بی‌جهت و برخلاف مصوبات قانونی شماره‌گذاری خودروهای داخلی را متوقف نكند. دبیر انجمن خودروسازان تصریح كرد: طبق قانون شماره‌گذاری، به محض ابلاغ مصوبات سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت شماره‌گذاری خودرو باید از سوی پلیس انجام شود، بنابراین پلیس بهتر است كه به جای بیان مسائلی همچون كاهش شماره‌گذاری خودروهای وارداتی برای حمایت از تولید داخلی، به وظیفه قانونی‌اش در این حوزه عمل كند. به گزارش ایسنا، اواسط سال گذشته سازمان ملی استاندارد در ابلاغیه‌ای به پلیس خواستار توقف شماره‌گذاری وانت پیكان به دلیل پاس نكردن برخی از استانداردهای خودرویی شود. به دنبال آن با اقدام ایران خودرو در راستای محقق كردن استانداردهای باقی مانده، هیات دولت موافقت خود را با ادامه شماره‌گذاری این خودرو تا پایان سال 1390 اعلام كرد. طبق مصوبه هیات دولت، شماره‌گذاری وانت پیكان از ابتدای سال 1391 منوط به پاس كردن استانداردهای خودرویی باقی مانده و تائید سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص شده بود. پیش از این نیز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام كرده بود كه شماره‌گذاری خودروهای خارجی در سال گذشته 40 درصد كاهش و شماره‌گذاری خودروهای ساخت داخل 36 درصد افزایش داشته است كه این نشان‌ دهنده سیاست پلیس در حمایت از تولید داخل است.
کد خبر 11198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    ببین برادر عزیز مردم در بازار انحصار شما چاره ای ندارند جز صف انتظار برای خودروهای قدیمی و بیکیفیت شما والا شما اگر می ذاشتین قوانین اجرا بشه بازار وارداتی ها اینقدر متلاطم نمی بود
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    0 0
    پدر انحصار بسوزه