ثبت سفارش بیش از 42 هزار دستگاه خودروی سنگین

پرشین خودرو: معاون توسعه صنایع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ثبت سفارش 42 هزار و 341 دستگاه انواع خودرو سنگین به ارزش یک میلیارد و 990 میلیون یورو در چارچوب طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل تجاری خبر داد .

به گزارش پرشین خودرو، بهزاد اعتمادی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته گفت : برای 25 هزار و 798 دستگاه خودروی سنگین «مسدودی ارزی» از طریق منابع صندوق توسعه ملی اخذ شده است .
 

بهزاد اعتمادی


معاون حمل و نقل ایدرو با اشاره به مشارکت 17 خودروساز داخلی در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل تجاری ابزار امیدواری کرد : با استفاده حداکثری از توانمندی شرکت های قطعه ساز داخلی بتوانیم در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی اجرای این طرح را به پیش ببریم .


براساس مصوبه شورای اقتصاد قرار است 176 هزار و 550 دستگاه انواع ناوگان تجاری شامل اتوبوس درون شهری ، اتوبوس برون شهری، کامیون، کشنده ، کامیونت و مینی بوس در مدت سه سال نوسازی شود و ایدرو مدیریت اجرایی طرح نوسازی ناوگان تجاری را عهده دار است.

منابع ارزی مورد نیاز این طرح از طریق صرفه جویی در مصرف سوخت خودروها ( طی مدت زمان کارکرد خودروی موضوع طرح و پیمایش پیش بینی شده ) حاصل خواهد شد.

بخشی از منابع ریالی مورد نیاز طرح از طریق شبکه بانکی به صورت تسهیلات 60 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و آورده نقدی متقاضیان در مرحله ثبت نام 20 درصد ارزش خودرو است .

کد خبر 118964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha