کد خبر 120702
۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
نسخه اروپایی دی اس 9 رسما معرفی شد

پرشین خودرو: پیش از شروع بکار نمایشگاه بین المللی ژنو 2020، شرکت خودروسازی DS جدیدترین خودروی سدان لوکس خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در مهر ماه امسال، محصول جدید "دی اس" در اروپا با پوشش سنگین استتار رویت شد و هزاران کیلومتر دورتر از اروپا، تصاویری از نسخه بدون استتار آن در کشور چین منتشر شد که جزییات ظاهری این اتومبیل را به طور کامل نشان می داد. اما حالا انتظار برای معرفی این خودرو به پایان رسیده و در روز گذشته، شرکت خودروسازی "دی اس" جدیدترین و بزرگ ترین محصول سدان خود را برای عرضه در بازار اروپا با کد 9 معرفی کرده است.

 



به لطف معرفی رسمی این خودرو از سوی شرکت سازنده، می توان گفت که خودروی دی اس 9 نمایه ای تقریبا یکسان با خودروی پژو 508 L دارد و در قسمت جلوی آن می توانیم شاهد یک جلوپنجره مشبک شش ضلعی و چراغ های LED کشیده باشیم که جذابیت خاصی به چهره اتومبیل بخشیده است، هرچند طراحان DS تمام تلاش خود را کرده اند تا ویژگی های مشترک این اتومبیل با خودروی پژو 508 L را به حداقل ممکن برسانند. در جزییات طراحی هم شاهد لهجه های کرومی در زیر چراغ ها و همچنین نواری کرومی در قسمت عقب هستیم که چراغ های عقب را به یکدیگر متصل کرده اند.

 



اولین نمایش عمومی این خودرو، در نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 خواهد بود که از هفته آینده کار خود را در کشور سوئیس آغاز خواهد کرد. در بخش فنی، اولین انتخاب مشتریان یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی موسوم به E-TENSE خواهد بود که شامل یک موتور بنزینی توربوشارژر PureTech در کنار موتور الکتریکی با مجموع قدرت 225 اسب بخاری می شود. در حالت تمام الکتریکی و با تغذیه از باتری های 11.9 کیلووات ساعتی، می تواند بین 40 تا 50 کیلومتر محدوده حرکتی داشت و در این مجموعه، وظیفه انتقال نیروی موتور بنزینی هم برعهده جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک گذاشته شده است.

 



مدت کوتاهی پس از راه اندازی، دو پیشرانه الکتریکی هم قابل سفارش خواهد بود که یکی از آنان خروجی قدرت 250 اسب بخاری و سیستم انتقال تک محور محرک داشته و دیگری هم با خروجی قدرت 360 اسب بخاری، به تحرک تمامی چرخ های اتومبیل می پردازد. لازم به ذکر است که مشتریان چینی از همان ابتدا امکان خرید خودروی "دی اس 9" با موتور الکتریکی 250 اسب بخاری را خواهند داشت.


خبرنگار: سجاد حیدری

 

کد خبر 120702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha