ایران خودرودیزل و مپنا در ایستگاه تولید اتوبوس برقی

مدیرعامل ایران خودرودیزل، به همراه جمعی از مدیران ارشد و مهندسان این شرکت، از بخش های مختلف مرکز توسعه خودروی برقی و زیرساخت‌های آن در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (متکو) بازدید و برای تولید اتوبوس برقی به توافقاتی دست یافتند.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل ایران خودرودیزل، در نشستی پس از بازدید از توانمندی های مپنا، با تقدیر از مجموعه مپنا برای اقدامات قابل توجهی که در زمینه خودرو برقی انجام داده‌ است، گفت: نیاز کشور و مردم در خودروهای تجاری خصوصاً اتوبوس، به برقی‌سازی بیشتر از حوزه سواری است و این حوزه باید در اولویت و مورد توجه باشد.

محمد زالی، توسعه خودرو تجاری را وظیفه ایران خودرودیزل و برقی‌سازی را وظیفه مپنا دانست و افزود: گروه مپنا امروز در حد و اندازه یک شریک تجاری در سطح ایران خودرودیزل است و ما می‌توانیم با همراهی و همکاری یکدیگر، هر دو صنعت را رونق و پیشرفت بدهیم.

 

محمد زالی



وی در ادامه، برنامه‌ریزی و اقدام فشرده، هدفمند و بدون ملاحظات کهنه صنعتی را لازمه دستیابی به اهداف کوتاه مدت و میان‌مدت این همکاری دانست.

زالی، با ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در ایران خودرودیزل برای تولید اتوبوس برقی، از آمادگی این شرکت برای همکاری کامل با مپنا خبر داد.

عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا، هدف این گروه ز ورود به حوزه برقی سازی را تکمیل زنجیره تأمین دانست و تأکید کرد: ایجاد زیرساخت به صورت اصولی و دقیق، نقش بسیار اساسی دارد و لازم است زیرساخت‌ها همزمان به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شود.

 



وی بر کار مشترک با خودروسازهای بزرگ از جمله ایران خودرودیزل و ایران خودرو، در زمینه برقی سازی خودروها تأکید و خاطرنشان کرد: مپنا برای ورود به عرصه برقی سازی خودروها کاملاً مصمم است و حتی اگر هیچ مجموعه دیگری اراده ورود به عرصه برقی سازی را نداشته باشد، مپنا قطعاً برنامه ورود به حوزه خودروهای برقی را دنبال خواهد کرد. البته در زمینه تولید خودروهای برقی، نقش اصلی را خودروسازان ایفا می‌کنند و ما آنها را پشتیبانی خواهیم کرد و امیدواریم نتیجه همکاری مپنا، ایران خودرودیزل و ایران خودرو، موجب رضایت بیشتر مردم شود.

یادآور می شود که در این رویداد، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل گروه مپنا، مدیرعامل متکو و جمعی از مدیران دو مجموعه حضور داشتند و بر ضرورت تسریع و همکاری دو مجموعه تأکید شد.

کد خبر 125538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha