همکاری ایران خودرودیزل با اتوبوس سازان بخش خصوصی رونق آفرین است

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اقدام ایران‌ خودرودیزل در همکاری مناسب با تولیدکنندگان بخش خصوصی اتوبوس را در داخلی‌سازی قطعات، رونق آفرین قلمداد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، محسن صالحی نیا، با بیان این مطلب گفت: همکاری گروه صنعتی ایران خودرو با اتوبوس سازان بخش خصوصی، کاهش خرید خارجی و کاهش قیمت تمام شده و اقتصادی شدن تولید را در پی خواهد داشت.

وی افزود: خواست مجموعه سازندگان داخلی نیز افزایش سهم بیش از پیش آنان در زنجیره تامین و تعمیق تولید داخل است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: ایران‌ خودرودیزل در سبد تولیدی خود تنوع محصولات را در نظر گرفته که شیوه مورد نیاز برای پاسخ مناسب به تقاصای بازار است.

به گفته صالحی ‌نیا، مردم به مقوله خودرو از منظر کیفیت و قیمت حساسیت بالایی دارند و این دو مقوله مهم از حقوق مصرف‌کنندگان است که در سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت و ایدرو مورد توجه قرار دارد.

 

فرشاد مقیمی، محسن صالحی نیا

رییس هیات عامل ایدرو، در حاشیه بازدید از خطوط تولید ایران خودرو، درخصوص برنامه‌های توسعه ای ایران ‌خودرو در قوای محرکه و موتور متذکر شد: منفعت این اقدامات با پشتوانه اعتماد به توان داخلی، متعلق به کشور و مردم خواهد بود‌. ظرفیت‌های بالای مهندسی در قوای محرکه و‌ گیربکس وجود دارد که بهره‌مندی از آن و حرکت‌های رو به جلوی شکل گرفته به صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها منجر خواهد شد.

وی تاکید بر اجرا و تحقق برنامه‌ها به ویژه برنامه‌های کوتاه مدت تولید و بهبود کیفیت محصولات، مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو را از مراکز مهم توسعه قوای محرکه خواند و گفت: حرکت به سمت استفاده از توانمندی‌های داخلی با سطح فناوری بالا جای تقدیر دارد و ضرورت محقق کردن اهداف کوتاه مدت در بازه زمانی مقرر برای بهبود کمی و کیفی خودروها در راستای حقوق مصرف‌کنندگان بسیار حیاتی است.

صالحی نیا با اشاره به شکسته شدن رکورد تولید روزانه و تحقق حدود 70 درصدی اهداف تولید امسال در ایران‌ خودرو بیان کرد: امیدواریم این مسیر استمرار داشته باشد. اقدامات ایران ‌خودرو در تولید، تحویل، افزایش کیفیت، ارایه خدمات و در نهایت رضایت مشتریان نمود خواهد داشت که امیدواریم بازخوردهای رو به پیشرفت بیشتری در این زمینه حاصل شود.

 

اتوبوس سازان، محسن صالحی نیا، فرشاد مقیمی

 

انتقاد از احتمال صدور مجوز واردات کامیون و اتوبوس کارکرده

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در نشست با رییس هیات عامل ایدرو، از تحقق 68 درصدی برنامه تولید امسال خبر داد و گفت: تا پایان سال برنامه تولید را به صورت کامل محقق خواهیم کرد.

فرشاد مقیمی با بیان این که از ابتدای امسال، تا روز 13 آذرماه توانسته ایم بیش از 341 هزار دستگاه خودرو تولید کنیم،‌ تمامی تولیدات را متعلق به محصولات داخلی و بدون حضور شرکای خارجی دانست و بیان کرد: از ابتدای امسال موفق به افزایش 15 درصدی فروش محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز شده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش بهره‌مندی از ظرفیت ریلی کشور در حمل خودروها گفت: احیای گمرک ایران خودرو و ترخیص و دریافت کالا و قطعات از طریق این مرکز، موجب کاهش هزینه‌های نگهداری و لجستیک و در نهایت کاهش قیمت تمام شده محصول در این بخش خواهد شد.

وی با انتقاد از احتمال صدور مجوز واردات کامیون و اتوبوس کارکرده به کشور خاطرنشان کرد: ایران خودرودیزل با جهش بیش از 200 درصدی تعداد تولید در روز 12 آذرماه نسبت به ابتدای این ماه، آمادگی نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری کشور را دارد و می توان با اختصاص بخشی از ارز واردات به تولید داخل، نیاز این بخش را از تولیدات داخلی کشور تامین کرد.

کد خبر 128678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha