فولکس‌واگن ID.Life در نمایشگاه مونیخ معرفی شد

کانسپت ID.Life یک شاسی بلند مینی برقی از فولکس واگن است که شاهد تولید آن خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو، فولکس واگن از کانسپت مینی شاسی بلند ID.Life که مجهز به پیشرانه برقی است، در نمایشگاه خودرو ۲۰۲۱ مونیخ آلمان رونمایی کرد. طبق اعلام فولکس واگن ID.Life قرار است از سال ۲۰۲۵ تولید شود و زیر مجموعه ای از هاچ بک ID.۳ و کراس اوور ID.۴ باشد.

این احتمال نیز وجود دارد که کانسپت مینی شاسی بلند ID.Life به بازار آمریکای شمالی راه پیدا کند. اگر بخواهیم از مشخصات فنی این خودرو بگوییم می توان گفت دارای یک موتور الکتریکی ۲۳۱ اسب بخاری است که چرخ‌های جلو را هدایت می‌کند.

 

فولکس واگن



دارای یک بسته باتری ۵۷.۰ کیلووات ساعتی است که می‌تواند تا 400 کیلومتر بر ساعت رانندگی کند. اسکات کیوگ، رئیس و مدیرعامل فولکس واگن آمریکا گفته است که نسخه تولیدی این کانسپت تا سال 2025 عرضه می شود.

فولکس واگن با رونمایی از کانسپت ID نشان داده که قرار است در آینده بیشتر روی خودروهای الکتریکی متمرکز شود و دامنه آنها را گسترش دهد. این کانسپت مدل جدیدی را پیش بینی می‌کند که VW قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه کند و می‌تواند راه خود را به عنوان یک مدل ابتدایی در محدوده شاسی بلندهای الکتریکی ID VW معرفی کند.

 

فولکس واگن



ID را می توان خودرویی مابین خودرو‌های شهری و شاسی بلندهای کوچک دانست. سقف این خودرو مفهومی ID.Life از یک پارچه نساجی/ پلاستیکی ساخته شده است که قابلیت جمع شدن را دارد و این امکان را فراهم می کند تا تجربه رانندگی در فضای باز را داشته باشیم. سایر مواد سازگار با محیط زیست که در سرتاسر آن استفاده می‌شود شامل لاستیک و تراشه‌های چوب است.

 

فولکس واگن



فضای داخلی در آن قابلیت تنظیم همه جانبه را دارد، همچنین این امکان را دارد که فضای بار را افزایش دهد. VW همچنین ادعا کرده است که کابین ID این قابلیت را دارد که بتوان در آن به تماشای یک فیلم یا بازی‌های ویدئویی پرداخت.

روی داشبورد یک صفحه نمایش دیجیتالی قرار داده شده است و همچنین دارای یک فرمان شش ضلعی است؛ علاوه بر این به جای نمایشگر اطلاعات و سرگرمی که روی داشبورد نصب می شود، اکنون این قابلیت وجود دارد که راننده تلفن هوشمند خود را به دیواره ها وصل کند. نکته حائز اهمیت دیگر در طراحی این است که اکنون به جای آینه‌های داخلی و خارجی، ID.Life از دوربین و نمایشگر‌های کوچک استفاده می‌کند. فولکس واگن قیمت اولیه آن را اعلام کرده است که قیمت اولیه این مدل پایه باید معادل ۲۴۰۰۰ دلار در سال باشد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 134066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha