فروش لیزینگی خودروهای آرین دیزل از سال آینده / بسته کمکی ضامن موفقیت طرح نوسازی ناوگان فرسوده است

مدیر برند خودروهای تجاری جک با اعلام اینکه سال آینده در نظر داریم طرح‌های فروش لیزینگی را در بازار اجرا کنیم که ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت خودروها را به صورت لیزینگی پرداخت کنیم، گفت: ناوگان فرسوده کشور نیازمند نوسازی است ونیاز به تسهیلات دارد، اگر این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار نگیرد، نوسازی عملی نخواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، سعید محمودی که در نشست خبری پایان سال با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: عمده مشکل طرح‌ نوسازی ناوگان که موجب عدم اجرای موفق آن شده، بودجه بوده است. برای ورود مدل‌های جدید و خروج فرسوده‌ها از ناوگان، باید بسته‌های کمکی ارائه و وام‌هایی با سود کم و بازپرداخت‌های طولانی ارائه شود. این وام‌ها نیازمند منابعی هستند که در سیستم بانکی کشور به اندازه کافی وجود ندارد. با این شرایط بعید است که در اینده نزدیک شاهد اجرای طرح‌های نوسازی باشیم.

وی در تشریح برنامه توسعه محصولات آرین دیزل اظهار کرد: برای سال آینده محصول ۱۲ تن را در بخش خودروهای تجاری‌ سبک رونمایی خواهیم کرد. همچنین روی فیس‌لیفت کامیونت‌های جک کار می‌کنیم که این اتفاق تا اواخر ۱۴۰۴ یا اوایل ۱۴۰۵ خواهد بود. در بازار خودروهای کمتر از ۶ تن هم کار خواهیم کرد که اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمودی، گروه آرین را یکی از شرکت‌هایی دانست که تجاری‌های متنوعی خواهد داشت و سهم بزرگتری را در توسعه ناوگان کشور ایفا می‌کند و تصریح کرد: گروه آرین یکی از شرکت‌هایی خواهد بود که تجاری‌های متنوعی خواهد داشت و سهم بزرگ‌تری را در توسعه ناوگان کشور هدف گرفته است.

سعید محمودی مدیرعامل آرین دیزل

محمودی با اشاره به برنامه این شرکت در حوزه خودروهای برقی افزود: بحث خودروهای برقی امروز در صنعت خودرو بسیار داغ است و دلیل اصلی آن است که می‌تواند بخشی از آلودگی را کنترل کند. این که منابع تامین برق وجود دارد یا منبع تامین این برق از سوخت‌های پاک است یا آلاینده، یک مساله جداست. از زاویه دید یک خودروساز، خودروهای تجاری برقی گران‌تر از مدل‌های احتراق داخلی تولید می‌شود.

مدیر برند خودروهای تجاری جک در ادامه گفت: امروز حداقل برای مدل‌های تجاری باید صرفه اقتصادی را در نظر گرفت، اگر ورود آن‌ها به ناوگان را می‌خواهیم باید حمایت‌های مالی اتفاق بیفتد تا انگیزه و جذابیت آن برای مصرف کننده وجود داشته باشد. این انگیزه در بخش سواری مهیاتر است. با این حال در سال آینده نخستین نمونه کامیونت‌های برقی جک را در نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد.

محمودی در ادامه همچنین تصریح کرد: کامیونت برقی مخصوص حمل ونقل داخل شهری و مویرگی است چرا که محدودیت آن‌ها برای تردد در جاده‌ها نسبت به دیزلی‌ها بیشتر است و جذابیت آن در حمل ونقل شهری بیشتر خواهد بود.

در ادامه این نشت نیز سروش قاسمیه مدیر بخش شک موتو به عرضه کشنده جدید شک موتو اشاره و اظهار داشت: در سال آینده دو تیپ کشنده اقتصادی و کشنده لوکس X۶۰۰۰ را عرضه خواهیم کرد.

وی گفت: کشنده X۶۰۰۰ پرچمدار محصولات ماست که در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد شد و به برندینگ شک موتو کمک خواهد کرد.

قاسمیه در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص خدمات هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم و نگاه ما به شبکه نمایندگان خاص خواهد بود. تنها در صورت نیاز برای ارتقای شبکه خدمات، نمایندگی‌هایی را اضافه خواهیم کرد.

سروش قاسمیه مدیر بخش شک موتو

کد خبر 144833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha