مبلغ گواهی اسقاط مونتاژی ها چقدر شد؟

بر اساس مصوبه هیات وزیران مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت اما این مبلغ برای مونتاژکاران چقدر افزایش داشته است؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طبق مصوبه دولت، با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره‌گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به ۱.۵ گواهی اسقاط معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

این مصوبه در حالی است که هفته گذشته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با توجه به جلسه این کمیسیون با وزیر صمت گفت: مقرر شد مدل قیمت گذاری منصفانه گواهی اسقاط تا یک ماه آینده از سوی وزیر صمت ارائه شود.

قیمت گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی اگر چه با مصوبه دولت افزایش یافته است اما برررسی ها نشان می دهد که قیمت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده طی چند سال اخیر و پس از ممنوعیت واردات خودرو، افزایش اندکی را تجربه کرده بود. این افزایش اندک نمی‌توانست با تورم بازار خودرو رقابت کند، از این‌رو مالکان خودروهای فرسوده تمایلی به اسقاط خودرو و نوسازی آن نداشتند.

اسقاط خودروهای فرسوده به طور قطع یکی از مؤثرترین سیاست‌های غیر قیمتی مدیریت در جهت کاهش مصرف بنزین در شرایط ناترازی تولید بنزین است ضمن اینکه از رده خارج کردن خودروهایی که از عمر مفید آن ها گذشته است و جایگزین آن ها با خودروهای تولید روز می تواند به محیط زیست، تنوع در بازار خودرو و کاهش تصادفات خودرو ها کمک کند. از این جهت حمایت از اسقاط خودروهای فرسوده امری ضروری و لازم است با دقت اجرا شود.

کد خبر 145053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha