کد خبر 20688
۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴
ارزانی خودرو در گرو ارزانی فولاد

پرشین خودرو: وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: در صورتی که تسهیلات بانکی به طرح‌های فولادی برسند و این طرح ها اجرایی شوند شاهد کاهش قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از اکونیوز، مهدی غضنفری در رابطه با تسهیلات طرح های فولادی افزود: در جلسه‌ای که 3هفته قبل با حضورمعاون اول رئیس جمهور داشتیم، سهم چند بانک را که قراربود پرداخت تسهیلات به طرح‌های فولادی را برعهده بگیرند مشخص شد، در آن جلسه بانک‌های مذکور قبول کردند که این تسهیلات را به 9طرح‌ که در آستانه افتتاح بودند و 90 تا95 درصد پیشرفت داشته اند، پرداخت نمایند. وی ادامه داد: در گزارشی که در معاونت امور معدن در این رابطه دریافت کرده‌ام، متاسفانه آن مصوبه هنوز توسط بانک ها اجرایی نشده است، فردا بعدازظهر جلسه‌ای مجدد با معاون اول رئیس جمهور خواهیم داشت و مشکلاتی را که در این رابطه وجود دارد را رصد و پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود که در صورت نداشتن منابع مالی بانک ها و وجود معوقات وام گیرندگان از کمک صندوق توسعه ملی استفاده می شود. غضنفری افزود: وزارت خانه جلسه‌ای در مورد طرح‌های فولادی خواهد داشت و همانطور که این طرح‌های فولادی متعلق به بخش خصوصی است و درصد پبشرفت در‌آن خیلی بالا است و اگر اجرائی شوند، نزدیک به 4هزار تن به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در طرح های فولادی هر سرمایه گذار داخلی که تاکنون مراجعه کرده است مجوز‌های لازم را دریافت کرده و حجم مشارکتی که به سرمایه‌گذاران داخلی داده شده است 2برابر نیاز ما در زمینه فولاد است، برخی از آنها در ادامه کار یا انصراف داده اند و یا پیشرفت قابل توجهی نداشته‌اند. وی افزود: در صورتی که تسهیلات بانکی به طرح‌های فولادی برسد و این طرح ها اجرایی شوند بدلیل ارتباط مستقیم فولاد در قیمت خودرو شاهد کاهش قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.
کد خبر 20688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    5 0
    ارزانی خودرهای ملی! در گرو ارزانی دلار!!!
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    0 0
    اقای مهدی غضنفری ترخدا به اون کسی که می پرستید ازتون خواهش میکنیم قیمت خودرو را ارزون کنید بخدا مردم صداشون دراومده! با این وضع گرونی! مردم دگه تحملشو ندارن! شما که این همه فکر به ذهنتون میرسه! فکری هم در مورد ارزونی خودرو ها بکنید؟؟ ما مردم کلافه شدیم!
  • صدای مردم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    0 0
    آخه ما با باید چیکار کنیم از دست این مدیران... من تیر ماه یک دستگاه رانا (تحویل آخر اسفند) ثبت نام کردم با 10 میلیون پیش پرداخت که اون موقع خودشون می گفتنند قیمت بین 15 تا 16 میلیون تمام میشه... بعد از 3 ماه قیمتو 21.5 میلیون اعلام کردنند بعد کلی سر و صدا و توجیهات مردم آروم کردنند... حالا که اسفند ماه رسیده موعد تحویل خودرو شده میگن قیمت مصوب 32.5 میلیون شده... من دیگه اینو کجای دلم بذارم... الانم که اعلام کردنند فقط قیمت خودرو های پیش فروشی تا بهمن ماه با قیمت مصوب گذشته قیمت گذاری می شند پس تحویل اسفند ماه چی؟ منی که 8 ماه تو نوبت بودم چی؟ منی که زمان ثبت نام با دلار 1700 تومان ماشینمو ثبت نام کردم چی؟ سازمان حمایت وسه چی همه ثبت نامی هارو با یک چشم نگاه نمی کنه! تکلیف من کارمند با حقوق ثابت چیه؟ خواهشن انعکاس کنید تا شاید فرجی بشه....