کد خبر 57334
۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
طرح«کاهش»از کی اجرا می‌شود؟

پرشین خودرو: در پی تصویب طرح کاهش در شورای‌عالی ترافیک، این طرح طی ۳ مرحله در تهران اجرایی می‌شود. دیروز همشهری در گزارشی گمانه‌زنی کرده بود که این طرح تا آغاز پاییز اجرایی خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، آنگونه كه سیدجعفر تشكری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیك شهردار تهران گفته، جلسه شورای‌عالی ترافیك كشور در مورد این طرح برگزار شد و در مورد سیمفا یا همان سامانه یكپارچه مراكز معاینه فنی ایران توافق لازم حاصل و مقرر شد كل دیتای خودروها روی این سامانه متمركز و امكان نظارت پلیس بر معاینه فنی خودروها فراهم شود.

وی با بیان اینكه این طرح در 3مرحله اجرایی می‌شود، اظهار كرد: در مرحله اول در محدوده طرح زوج و فرد معاینه فنی خودروها كنترل شده و صرفا به‌خودروهایی كه معاینه فنی داشته باشند، اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده می‌شود. در فاز دوم روی خودروهای انژكتوری و كاربراتوری اعمال محدودیت می‌شود و در گام سوم اجرای این طرح به كل سطح شهر تهران تسری می‌یابد.

معاون شهردار تهران با بیان اینكه این طرح نیمه شهریورماه آغاز می‌شود، گفت:

احتمال افزایش مراجعات مردمی به مراكز معاینه فنی وجود خواهد داشت و بر همین اساس از هم‌اكنون به مراكز معاینه فنی بخشنامه شده است تا نسبت به افزایش ظرفیت خود و جذب نیروی متخصص اقدام كرده و بتوانند حتی درصورت امكان در 3شیفت كاری نسبت به خدمت‌رسانی به مردم اقدام كنند. وی با بیان اینكه به مردم توصیه می‌شود مراجعه به مراكز معاینه فنی را به شب اجرای طرح موكول نكنند، افزود: یك‌ماه و نیم زمان تا اجرای طرح باقی‌مانده و به مردم توصیه می‌شود كه از این فرصت برای اخذ معاینه فنی اقدام كنند. تشكری هاشمی با بیان اینكه برای اجرایی‌شدن طرح كاهش داشتن معاینه فنی یك الزام و نیاز ضروری است، ادامه داد: شورای‌عالی ترافیك اصل طرح را قبول كرده و پلیس نیز برای اجرا اعلام آمادگی كرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیك شهر تهران با بیان اینكه فاز اول این طرح در شهریور‌ماه اجرایی می‌شود، افزود: در شهریور ماه كنترل معاینه فنی تنها در محدوده زوج و فرد اعمال می‌شود و روی خودروهایی كه معاینه فنی نداشته و وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند، به‌صورت مكانیزه اعمال قانون خواهد شد. هم‌اكنون اطلاعات بانك سیمفا موجود و دوربین‌های نظارتی این طرح نیز نصب شده است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد روی آن اعمال قانون صورت خواهد گرفت. وی با بیان اینكه در فاز دوم اجرای طرح، این طرح به كل شهر تهران تسری می‌یابد، تصریح كرد: آلودگی هوا در پاییز و زمستان افزایش می‌یابد و شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم و امیدواریم طرح كاهش قبل از این پدیده نهایی شود.

تشكری هاشمی با بیان اینكه در فاز سوم خودروها به 3دسته كاربراتوری، انژكتوری و هیبریدی تقسیم می‌شوند، گفت: برای خودروهای هیبریدی سیاست‌های تشویقی درنظر گرفته شده و برای سایر خودروها نیز تقسیم‌بندی رنگی اجرایی می‌شود. وی درباره آرم‌های طرح ترافیك تصریح كرد: آرم‌های طرح ترافیك برای تردد در محدوده طرح ترافیك الزامی است اما برای تردد در محدوده زوج و فرد علاوه بر پلاك خودرو كه باید منطبق بر روزهای هفته باشد، داشتن معاینه فنی نیز الزامی است و درصورت تسری طرح كاهش به كل تهران پس از آن می‌توان درخصوص ادامه‌دار بودن یا نبودن طرح زوج و فرد آن هم با هدف ترافیكی و نه زیست‌محیطی تصمیم‌گیری كرد و باید بگویم كه همزمان با كنترل معاینه فنی طرح زوج و فرد نیز اجرایی می‌شود.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 






منبع: همشهری

کد خبر 57334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha