«مانهارت» با تیونینگ «بی.‌ام‌.و» 630 اسب بخاری M2، به خودش کادو داد+تصاوی

پرشین خودرو: اگر اشتباه نکرده باشیم، آخرین مدل از بی.ام.و M2 در ماه اکتبر سال گذشته معرفی شد و تقریبا دو هفته پس از آن، تیونر اختصاصی محصولات بی.ام.و یعنی منهارت به سراغ آن رفت.

به گزارش «پرشین خودرو»، این تیونر آلمانی با ارائه یک کیت تقویتی موسوم به N55، توانست قدرت استاندارد 370 اسب بخاری آن را به 450 اسب بخار افزایش دهد، ولی انگار این تیونر از کار خود راضی نبوده و بار دیگر به سراغ این ماشین برای تقویت رفته است، ولی تقویتی کاملا متفاوت و ویژه که در ادامه بیشتر در رابطه با آن سخن می‌گوییم.

تقویت کاملا متفاوت و ویژه به این خاطر که شرکت تیونینگ آلمانی منهارت برای سالگرد 30 سالگی تاسیس شرکتش، از میان تمامی خودروهای تولیدی بی.ام.و به سراغ M2 رفته که برای تقویت آن یک برنامه ویژه و استثنایی ترتیب داده است. اگر از بخش موتوری کارمان را شروع کنیم، به پیشرانه اصلی 3 لیتری شش سیلندر خواهیم رسید که پیش از این گفتیم منهارت با ارائه یک کیت تقویتی، قدرتت تولیدی آن را از 370 اسب بخار به 450 اسب بخار افزایش داده بود، ولی حالا در این پروژه شاهد بکار گیری بسته تقویتی S55 برگرفته از بی.ام.و M4 هستیم که باعث شده قدرت پایه تولیدی موتور از 370 اسب بخار به حداکثر 630 اسب بخار برسد.

از عملکرد این موتور در شتابگیری و حداکثر سرعت صحبتی به میان نیامده است، ولی برای تحقق چنین هدفی پیوندهای مختلفی بر روی این موتور صورت گرفته که بخشی از آن شامل بکار گیری توربوشارژرهای بزرگ‌تر و بهینه سازی شده، اصلاح و ارتقا اطلاعات ECU موتور، سیستم اگزوزی اسپرت با کاتالیزورهای جدید و در آخر تقویت قسمت‌های دوار موتور از جمله پیستون و میل لنگ و... می‌شود تا زمینه را برای تحمل چنین قدرت و گشتاوری فراهم سازد.

در بخش طراحی هم تغییرات بسیار زیادی حاصل شده و قطعات بهتر و عضلانی‌تری بکار گرفته شده است که می‌توان به ورودی‌های بزرگ هوا با تیغه‌های فیبرکربنی بر روی سپر، طراحی یک کاپوت جدید برای موتور به همراه هودهای تهویه، بامپری بسیار بزرگ فیبرکربنی در زیر سپر جلو، باله‌ای کوچک آیرودینامیکی بر روی درب صندوق عقب، دیفیوزر فیبرکربنی، سقف فیبرکربنی و در نهایت به رینگ‌های بزرگ 19 اینچی آلیاژی مشکی رنگ اشاره کرد.
در آخر هم باید گفت که منهارت برای این خودرو برنامه تولید محدود 5 دستگاهی را در نظر گرفته که با قیمتی نسبتا زیاد 100 هزار یورویی ثبت سفارش و عرضه خواهد شد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 57811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha