پلتفرم «مرسدس بنز»، زیربنایی برای تولید خودروی جدید «بایک»

پرشین خودرو: گروه بین‌الملل

به گزارش «پرشین خودرو»، گروه خودروسازی بایک چین، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی چینی که با شریک بزرگ خود یعنی دایملر به تولید خودرو در پایتخت چین می‌پردازد و برخی از محصولات آن نیز همچون "بایک سابرینا" و "بایک سنوا" توسط دیارخودرو در داخل کشور عرضه می‌شود، در آخریم گزارشات بین المللی آمده که برای توسعه محصولات جدید خود از پلتفرم‌های قدیمی مرسدس بنز استفاده خواهد کرد.


با تایید شریک بایک موتور یعنی دایملر، قرار است سدان جدید بایک موتور بر روی پلتفرم قدیمی مرسدس بنز E کلاس توسعه پیدا کند. هنوز اطلاعات کامل و کافی از این خودرو در دسترس نیست، ولی شایعاتی وجود دارد که از این پلتفرم برای تولید نسل جدید سدان D80 استفاده خواهد شد.


پس از شروع تولید سدان متوسط بایک برپایه پلتفرم مرسدس بنز E کلاس در سال 2018 میلادی، گروه بایک موتور در سر دارد یک مدل خودروی شاسی بلند و همچنین یک مدل خودروی ون MPV را هم برپایه پلتفرم قدیمی مرسدس بنز E کلاس تولید کند.


در رابطه با پلتفرم انتخابی هم صحبتی نشده است. در حقیقت به نسل پلتفرم مرسدس بنز E کلاس اشاره نشده است، ولی اگر این فرض را بگیریم که کمپانی دایملر پلتفرم نسل قبل مرسدس بنز E کلاس را در اختیار بایک موتور قرار داده است، آنوقت می‌توان گفت که پیشرانه‌های احتمالی سدان جدید بایک یک پیشرانه بنزینی توربوشارژر 1.8 لیتری و یا پیشرانه‌ای شش سیلندر 3 لیتری خواهند بود که برای انتقال نیروی خود از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کمک می‌گیرند.


هرچند به تایید خبرگزاری‌های محلی با سرمایه گذاری‌های مشترک، بایک موتور در تلاش برای تولید موتورهای بومی برای استفاده بر روی محصولات جدیدش است.






 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.





 

کد خبر 59514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha