کد خبر 60360
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
اقدام پلیس برای کاهش تلفات جاده‌ای

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ راهنمایی و رانندگی و مسئولان عمرانی باید دست به دست هم داده و با فراهم کردن زیرساخت‌ها، موجبات کاهش آمار تلفات در جاده‌ها را فراهم کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد بیگدلی با تاکید بر این که برای کاهش آمار تلفات جاده‌ای باید فرهنگ سازی در مردم شکل بگیرد گفت: ضمن ایجاد فرهنگ سازی باید همه خود را موظف بدانند تا قوانین مصوب شده را رعایت کنند البته رعایت قانون هم نیاز به یکسری امکانات و زیرساخت‌ها دارد که باید در اختیار مردم قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به این که وجود جاده‌های غیر استاندارد نیز در ایجاد تصادفات و بالا بردن آمار تلفات در جاده‌ها نقش دارد، اظهار کرد:‌ مسئولان ذی ربط اعم از راهنمایی و رانندگی و عمرانی کشور باید دست به دست هم دهند و ضمن ایجاد زیر ساختهای مناسب، لوازم و امکانات مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: مسئولان نسبت به تعمیر و اصلاح جاده‌ها و نقاط حادثه خیز باید اقدام کرده و امکانات را فراهم کنند. در واقع راهنمایی و رانندگی از یک طرف و مسئولان عمرانی کشور نیز از طرف دیگر باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و بعد از آن فرهنگ سازی به نحو مطلبی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: باید نسبت به اطلاع رسانی و نحوه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی چه در داخل شهرها و یا جاده‌های برون شهری به طور دقیق انجام شود و این مساله علاوه بر این که وظیفه راهنمایی و رانندگی است، وظیفه آموزش و پرورش هم است که تا از همان ابتدا آموزش‌های لازم انجام شود.

وی در پایان اظهار کرد:‌ بنابراین علاوه بر راهنمایی‌ و رانندگی، صدا و سیما و جراید هم می‌توانند در آگاهی رسانی نسبت به رعایت قوانین اقدام کنند تا موجب کاهش تصادفات شود.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha