کد خبر 61128
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
تلفات جاده ای ایران بالاتر از استانداردها

پرشین خودرو: رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت گفت: براساس آمارها، ایران یک درصد جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده، اما دو درصد مرگ‌های حوادث ترافیکی را از آن خود کرده‌است.

به گزارش «پرشین خودرو»، ایسنا نوشت: دکتر علیرضا مغیثی در جلسه کمیته جامعه ایمن شهرستان کاشمر، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه میزان حوادث ترافیکی در ایران دو برابر بیشتر از نرم جامعه است، سوق دادن جامعه به سمت ایمنی را فلسفه جامعه ایمن دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم جامعه در مسیری قرار گیرد که به رعایت نکات ایمنی ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص برنامه ریزی‌های دقیقی باید صورت گیرد، اظهار کرد: هدف جامعه ایمن بلند مدت است و اینکه روند جامعه به سمت هدف‌های پیش رو باشد، برای جامعه حایز اهمیت است.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت با اعلام اینکه وضعیت ایران به لحاظ شاخص‌های ایمنی در حوادث ترافیکی مطلوب نیست، عنوان کرد: تا سال 2025 میلادی، جمهوری اسلامی ایران به سازمان بهداشت جهانی و ملل متحد تعهد داده که 25درصد از میزان مرگ‌های بیماری‌های غیرواگیردار که 76درصد مرگ‌ها در کشور را شامل می‌شود کاهش دهند.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت با تأکید براینکه تنها صرف نام جامعه ایمن قرار نیست کاهش حوادث را به دنبال داشته باشد، بلکه نیاز به تلاش و پشتکار مستمر است، افزود: حوادث ترافیکی در کشور بسیار بالا و در صدر همه حوادث قرار دارد.

مغیثی با با بیان اینکه در حوادث ترافیکی راکبین موتور و سرنشینان خودرو و عابرین پیاده به خصوص سالمندان آسیب پذیرترین اقشار هستند، عنوان کرد: حوادث ترافیکی بیشتر از 55 درصد کل حوادث را شامل می شود.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت افزود: در حوادث ترافیکی حوادث موتور سواران و عابرین پیاده و سرنشینان خودرو 55درصد حوادث را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص راهکار کاهش حوادث ترافیکی در بین روستاییان اظهار کرد: باید با شناسایی کمبودها و آموزش تکنیک های خود مراقبتی در جهت ارتقاء رفتار روستاییان و استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه تلاش کرد.

مغیثی با اعلام اینکه آمار تلفات حوادث ترافیکی در روستا قابل قبول و باور نیست، گفت: در نظام تحول سلامت درصدد هستیم از طریق خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامعه سلامت میزان مرگ میر افراد روستایی را کاهش دهیم.

مغیثی با اشاره به اینکه این طرح ابتدا در 6 استان بعد در کل کشور اجرا خواهد شد، اظهار کرد: اکنون سه استان خراسان‌رضوی و فارس و خود شهر تهران عضو جامعه ایمن نیستند که در مجموع 32 شهر را در کشور شامل می‌شود.

وی از شناسایی تمام نقاط حادثه خیز خبر داد و در خصوص علل تمدید نشدن گواهی جامعه ایمن کاشمر گفت: مشکل از شهرستان و وزارت خانه بوده، هر چند جامعه ایمن شهرستان به عنوان جامعه متکی به خود باید پیش می‌رفت، اما پشتیبانی وزارت خانه را نداشتند.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت گفت: سعی می‌کنیم تا در صورت امکان، همزمان با کنفرانس منطقه‌ای جامعه ایمن که در مشهد برگزار می‌شود، گواهی جامعه ایمن کاشمر نیز تمدید شود.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha