آلایندگی تویوتا پریوس صفر است؟+اینفوگرافیک

پرشین خودرو: گروه جهان

به گزارش «پرشین خودرو»، در این روزها که آلودگی هوا جزو مهم ترین نگرانی های جوامع در سراسر دنیا بوده و حتی این موضوع در کشور عزیزمان پررنگ تر از سایر کشورها است و یکی از عوامل مهمی که موجب این امر شده وجود حجم زیادی از خودروهای فرسوده و بی کیفیت در حال تردد در راه هاست، بر آن شدیم تا یکی از تحقیقات جالبی که در ارتباط با خودروی «پریوس» انجام شده را با شما به اشتراک بگذاریم.

به تازگی دانشگاه رم تحقیقات جالبی در ارتباط با خودروی هیبرید پریوس با کمک 20 راننده در رده های سنی متفاوت متشکل از زن و مرد و با تجربه های رانندگی متفاوت از خودروی هیبرید انجام داده که در تحقیق صورت گرفته رانندگان در ساعت های مختلف شبانه روز و در مسیر های مشخص با پیمایش ۳۷ کیلومتر، میزان آلایندگی پریوس را مورد بررسی قرار دادند.

طبق نتایج بدست آمده از این تحقیق، 73.2 درصد از زمان پیمایش و 62.5 درصد از مسافت طی شده توسط پریوس ها که مسیری با طول بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر بوده، بدون انتشار هیچ آلایندگی(آلایندگی صفر) صورت گرفته است.

همچنین در طول پیمایش این مسیر، ۴۵ درصد از نیروی استفاده شده برای حرکت خودرو، از موتور الکتریکی آن گرفته شده است.

در تست انجام شده توسط تیم تخصصی دانشگاه رم، با پیمایش مسافت های طولانی، نسل چهارم پریوس با قابلیت های خود توانست نتایج قابل توجهی در ارتباط با توان موتور الکتریکی و همچنین انتشار پایین آلایندگی (آلایندگی صفر) را ثبت کند.

پریوس جدید عملکرد فوق العاده خود را در این تست مدیون تکنولوژی پیشرفته سیستم هیبرید سینرژی تویوتا بوده به طوریکه حدود 45 درصد از نیروی ایجاد شده توسط خودرو از موتور الکتریکی تامین شده و از کل نیروی ایجاد شده توسط موتور الکتریکی نزدیک به 34.3درصد از سیستم ترمز احیا کننده پریوس بوده است.
 


 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 63043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    احسنت به این تولید ولی اگر در آمریکا تولید شود حق ورود به ایران را ندارد بگذار مردم ما در آلودگی تلف شوند