کد خبر 67632
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
یک هزار و 700کیلومتر معبر روستایی آسفالت شد

پرشین خودرو: معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: یک هزار و 700کیلومتر معبر روستایی در سطح کشور با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری ها در سال 94 بهسازی و آسفالت شد.

به گزارش پرشین خودرو،  از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سعیدرضا جندقیان افزود: این اقدام با توجه به قیر تخصیص یافته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قانون بودجه سال 1394 برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و پروژه های مشارکتی با دهیاری ها انجام شده است.
وی توضیح داد: بر اساس بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1394، وزارت نفت موظف شد 20 درصد از 2میلیون تن قیر معادل 24 هزار میلیارد ریال را برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام پروژه های مشارکتی با دهیاری ها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.
جندقیان گقت :بر اساس گزارش رسیده ازبنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سهم مصوب، به میزان 2 هزار میلیاردریال معادل 41،6 درصد از سوی شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی کشور، قیر در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.
وی افزود: با مشارکت یک هزارو 400 میلیاردریالی دهیاری‌ها،13،5میلیون مترمربع معبر روستایی معادل یک هزارو 700 کیلومتر با عرض میانگین 8 متر آسفالت شد.
معاون اموردهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اظهار کرد:این ظرفیت در سالجاری نیز با توجه به بند (ه) تبصره (1) قانون بودجه برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام پروژه های مشارکتی با دهیاری ها وجود داشته که با همکاری و تعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها همانند سال گذشته طرح های بهسازی و آسفالت معابر روستایی از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.
هم اکنون 21میلیون و 366 هزار و 914 تن در 61هزار و 724روستا در کشور زندگی می کنند که 28،43درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

ایرنا

 

کد خبر 67632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha