پلیس کوتاه آمد، وانت‌پیکان به بازار بازگشت

پرشین خودرو: نماینده مردم تبریز، اسكو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشكل شماره گذاری وانت پیكان از سوی پلیس راهور حل شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، رضا رحمانی سه شنبه شب، اظهاركرد: در جلسه ای كه امروز باحضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس پلیس راهور ناجا، رییس سازمان ملی استاندارد، مدیرعامل ایران خودرو و معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد، راهور مقید به ادامه شماره گذاری این خودرو شد. وی افزود: رییس پلیس راهور معتقد بود كه چون سازمان استاندارد قبلا اعلام كرده بود وانت استاندارد نیست به همین دلیل شماره گذاری آن را متوقف كرده است و رییس استاندارد نیز معتقد است كه پس از آن نامه، مصوبه دولت مبنی بر ادامه تولید را به راهور ابلاغ و نامه قبلی را كم لن یكن كرده است. وی گفت: پلیس مرجع تشخیص استاندارد بودن یا نبودن خودروها نیست، بلكه سازمان استاندارد این وظیفه را بر عهده دارد. رحمانی افزود: ما از كلیه تلاشگران در راهنمایی و رانندگی كه در شرایط سخت فعالیت می كنند، تقدیر می كنیم ولی نباید اقدام آنها موجب به سختی افتادن مردم و نگرانی كارگران و صنعتگران تلاشگر شود. نایب رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با همه این اوصاف آنچه كه محرز است وانت پیكان از 36 استاندارد مد نظر 33 مورد را اجرایی و عملا اقدامات موثری برای رفع مشكلات استاندارد انجام داده است. رحمانی ابراز كرد: نصب ترمز ضد قفل (ABS)، ایمنی فرمان، ایموبلایزر و چراغ های خطر از جمله نكات مهم استاندارد است كه در وانت پیكان باردو رعایت شده و از طرف دیگر این خودرو با قیمت 70 میلیون ریال خودرویی است كه كاربرد آن برای قشر كم درآمد و روستایی بیشتر می باشد. وی افزود: اعضای كمیسیون صنایع و معادن از تبعیض بین خودروها در شماره گذاری گلایه مند هستند، چون نیسان ناایمن تر از وانت پیكان است، ولی هیچ مشكلی برای تولید آن وجود ندارد، پرایدی كه سواری است و جان انسان ها را حمل می كند نیز غیر استاندارد است، ولی شرایط وانت پیكان برای آن ایجاد نمی شود. رحمانی با بیان اینكه وانت پیكان تنها وانت تولیدی در داخل با ترمز (ABS) است، ادامه داد: شركت تولید كننده این خودرو در طول دو سال 33 استاندارد فعلی را در وانت لحاظ كرده و مطئنا سه استاندارد باقی مانده نیز رعایت خواهد شد. وی با بیان اینكه باید كارخانه ها در سال جهاد اقتصادی توسعه یابند، گفت: در سال جهاد اقتصادی نباید به جای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی، تولید و رونق آن ها را متوقف كنیم، علاوه بر آن نباید با بهانه های غیرمنطقی مردم و خانواده ها را مضطرب كرده و مانع از اشتغالزایی شویم. نماینده مردم تبریز، اسكو و آذرشهر در مجلس اضافه كرد: انتظار از مسوولین این است كه با تعامل و گفت و گو با یكدیگر مشكلات را حل كنند. رحمانی گفت: نباید در شرایط سخت تحریم، برای كارخانه داران و سرمایه گذاران مشكل تراشی كنیم. وی افزود: مجلس بر ارتقای استانداردهای خودروها تاكید دارد ولی باید شرایط موجود كشور نیز در تصمیمات مد نظر قرار گیرد. كارخانه ایران خودرو تبریز كه یكی از كارخانه های بزرگ آذربایجان شرقی است، اخیرا به علت مشكل شماره گذاری تعطیل شده بود.
کد خبر 8510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    متاسفيم در روزهاي اوج الودگي هوا الاينده ترين خودرو از طرف دولت مجوز گرفته؟دولت مردم مدار بايدم هوادار خودروسازش باشه به جای اینكه ذره اي به فكر ريه هاي مردم باشه سلامتي مردم...