پشت پرده سناریوی كمپین علی كریمی چیست؟

پرشین خودرو: اوایل خرداد ماه سال 84 و در روزهایی كه جهان در انتظار آغاز ماراتن نفس گیر انتخابات ریاست جمهوری ایران و نتیجه حساس ان بود ، كمپینی مشكوك با هدف تحریم انتخابات راه اندازی شد و با توجه به عدم ظهور شبكه های پر قدرت اجتماعی، اخبار و اهداف این سناریوی بودار از طریق برخی افراد خاص و به صورت كاملا سنتی دهان به دهان به مردم انتقال یافت.

بخش اول:
لذا تا قبل از اعلام نتایج اولیه انتخابات، تحلیلگران سیاسی و اجتماعی بر این باور بودند كه بخش كوچكی از جامعه منتقدان به شرایط كشور كه حامی تحریم هستند، قادر نخواهند بود با اتحاد خود در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خللی ایجاد كنند، اما پس از اعلام نتایج و راه یافتن كاندیدایی تازه كار و ناشناس به عمارت پاستور و جلوس بر اریكه قدرت، فصل تازه ای از قدرت نمایی مردمی خودنمایی نمود و بزرگان و سیاسیون دریافتندكه نباید سناریو هایی از این دست را نادیده انگاشت و می بایست به پشت پرده ها نیز اشراف داشت.
بخش دوم:
اواخر خرداد ماه سال 97 سناریوی كمپین مشكوكی در فضای مجازی و برخی رسانه های داخلی و خارجی تحت عنوان " كمپین نخریدن طلا، ماشین و هر آنچه گران شده است" با هدف " بریدن دست دلالان و دزدان از این مملكت " به مدت یكماه! از جانب یكی از فوتبالیست های ثروتمندی كه فقط قیمت خودروی شخصی و ویلای لواسان وی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد طرح ریزی و با استقبال گسترده قشر ضعیف و متوسط جامعه همراه شد!

 


لیدركمپین تحریم كالاهای گران قیمت در شرایطی با مردم اعلام همدردی و برای درد كهنه آنها داروی كمیاب تجویز نمود كه در هفته های گذشته اخباری مبنی بر مهندسی اقتصاد ایران از جانب مافیای پیدا و پنهان همیشگی و با هدف ایجاد نارضایتی گسترده اجتماعی و بهره برداری های پشت پرده به گوش می رسید. صاحبان قدرت و ثروتی كه با دلالی و سوء استفاده از شرایط داخلی و بین المللی كشور ، موجب افزایش نجومی قیمت طلا، ارز، خودرو، مسكن و ... شده و حالا با شانتاژ كاری های رسانه ای توجه افكار عمومی را به سمت بانك مركزی، وزارت صنایع و سایر نهادهای ذی ربط سوق داده اند و این یعنی مردم افزایش قیمت خودرو، طلا، مسكن و سایر اقلام مورد نیاز خود را حاصل عملكرد ضعیف دولت تدبیر و امید دانسته و چه بسا در روزهای آینده شاهد بروز نافرمانی های مدنی نیز از جانب قشر خاصی از جامعه باشیم.
بخش آخر:
بی شك قشر متمول، بی دغدغه و سرمایه دار جامعه نه تنها به راه اندازی این مدل كمپین ها اهمیتی نمی دهند بلكه از آن استقبال هم نخواهند كرد و در بدترین شرایط اقتصادی كشور همچنان به روابط اقتصادی و تجاری خود ادامه خواهند داد و در همین راستا بالا رفتن نجومی قیمتها سود سرشاری را نیز نصیب صاحبان ثروت خواهد كرد و این قشر متوسط جامعه هستند كه به امید فردایی بهتر و به مدد وام های بانكی همچنان در صف های طولانی خرید طلا، ارز و ... گذران عمر نموده و هر روز شاهد بروز فاصله شدید طبقاتی در جامعه هستند.
لذا با یاد آوری نتایج قابل بحث استقبال بخشی از مردم از تحریم انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و وضعیت كشور در طی سالهای بعد از آن ، تحلیل شرایط امروز و واكاوی هدف از تشكیل كمپین تحریم خرید برخی كالاها به این نتیجه می رسیم كه احتمال حضور افراد خاصی در پشت پرده این دست سناریو های نخ نما شده وجود دارد كه با سرگرم كردن جامعه و بازی با افكار عمومی ،هدف بالاتر و مهم تری را دنبال كرده و با استفاده ابزاری از سلبریتی ها به عنوان سوپاپ اطمینانی موقت، كوله بار سنگین خود را به سلامت به سر منزل مقصود برسانند.


یونس آقازاده

کد خبر 97956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha