کد خبر 98105
۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
برنامه سفر روحانی به اتریش

پرشین خودرو: در آستانه سفر روحانی به اتریش دفتر صدراعظم این کشور از امضای چند تفاهم نامه همکاری میان تهران-وین خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، با توجه به افزایش فشارهای آمریکا علیه ایران و کشورهای همکاری کننده با آن، وین و تهران سعی دارند تا با امضای چند تفاهم نامه همکاری مخالفت خود را با تحریم های واشنگتن اعلام کنند.

دفتر صدراعظم اتریش با اشاره به سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به وین اعلام کرد: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به همراه یک هیات بلندپایه به اتریش چندین سند همکاری و تفاهم نامه میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

روحانی که در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی راهی وین می شود در نظر دارد علاوه بر «الکساندر فان در بلن» همتای اتریشی خود با «سباستین کورتز» صدراعظم این کشور نیز دیدار و گفتگو کند.

وزرای صنعت و شهرسازی و بازرگانی از جمله همراهان رئیس جمهوری ایران در این سفر هستند.

 

روحانی

 

بر اساس اعلام رسانه های اتریش، روحانی در نخستین سفر اروپایی خود پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران همچنین قرار است با حضور در اتاق اقتصاد اتریش درباره همکاری های دوجانبه بخصوص در زمینه اقتصادی سخنرانی کند.

روزنامه استاندارد با اشاره به اینکه اتریش از جمله کشورهای موافق حفظ توافق هسته ای غرب با ایران است، نوشت: رئیس جمهوری اتریش در آستانه سفر همتای ایرانی خود بار دیگر بر موضع وین نسبت به لزوم حفظ برجام تاکید و خاطر نشان کرده است که تا زمانی که ایران به این توافق پایبند باشد اروپا نیز ملزم به پایبندی آن است.

روحانی روز دوشنبه عازم سوئیس شده و در مدت ۲ روز اقامت خود با مقامات این کشور دیدار و گفتگو می کند. روحانی پس از سوئیس راهی اتریش می شود.

گفتنی است اتریش از امروز ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برای شش ماه به عهده گرفته است.

کد خبر 98105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha