تشدید دامنه تحریم ها، دولت را ناگزیر از تصمیم گیری و افزایش نرخ سوخت می کند

پرشین خودرو: دولت در شرایط فعلی موافق دو نرخی کردن بنزین نیست اما در صورتی که دامنه تحریم ها گسترده تر شود این احتمال وجود دارد که دولت با هدف مدیریت مصرف نسبت به دو نرخی کردن سوخت و سهمیه بندی بنزین تصمیم گیری کند.

مهدی نیک دار رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب، اظهار داشت : در چند روز گذشته اظهار نظرهای غیر کارشناسی در خصوص قیمت سوخت مطرح شده است که تا تایید دولت قابل اجرا نخواهد بود.

وی گفت: در جلساتی که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با دولت داشته فعلا موضوع افزایش قیمت سوخت مطرح نشده است اما در صورت تشدید دامنه تحریم ها ، به احتمال زیاد دولت نیز به مساله افزایش قیمت ها خواهد رسید، هر چند در شرایط کنونی هر گونه تغییر قیمت به صلاح نیست.

نیکدار همچنین با اشاره الزام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مبنی بر استفاده از کارت سوخت در جایگاهها تصریح کرد : بر اساس یکی از مصوبات قانون توسعه حمل و نقل عمومی ،استفاده از کارت سوخت با اولویت بر عهده دولت گذاشته شده است و دولت می تواند در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی با توجه به ایجاد برخی از جایگاههای جدید سوخت در کشور گفت : جایگاههای سوخت جدیدی که اخیرا ایجاد شده و دارای آپشن های جدیدی است به نظر می رسد پیش درآمد اجرای دو نرخی شدن و استفاده از کارت سوخت در جایگاه ها باشد.

 

نرخ سوخت


در صورت عدم ورود اطلاعات سهمیه سوخت خودروهای درون شهری محدود می شود


رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در ادامه در خصوص حذف سقف سهمیه سوخت خودروهای تجاری گفت : البته این مساله مدت زیادی است در حوزه برون شهری اجرایی می شود و اختصاص سوخت بر اساس پیمایش است اما در درون شهری به دلیل اینکه ساز و کاری وجود نداشت از سال قبل با ایجاد پایگاه اطلاعاتی ، ناوگان حمل و نقل درون شهری نیز موظف به ثبت نام در این سامانه شدند در نهایت مقرر شد که افرادی که ثبت نام نکردند سهمیه سوخت آنها محدود شود تا موظف به ثبت نام شوند .

وزارت کشور طرح شناسایی ناوگان باری درون شهری برای دریافت سوخت بر اساس پیمایش را آغاز کرد


نیک دار اضافه کرد: دولت در نظر دارد همانند ناوگان برون شهری ، سهمیه سوخت خودروهای فعال در ناوگان حمل و نقل درون شهری را نیز بر اساس کارکرد و پیمایش اختصاص دهد البته در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد و اقدامی برای شناسایی آنها صورت نگرفته است اما وزارت کشور اخیرا طرح شناسایی ناوگان باری درون شهری را برای دریافت سوخت بر اساس پیمایش را آغاز کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون تصمیم جدیدی دراین زمینه گرفته نشده و به همین منظور برای خودروهای دورن شهری نیز هم میزانی در نظر گرفته شده است و موضوع پیمایش برای این خودروها نیز در حال انجام است.

کد خبر 99284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha