آرزوی فتح بازارهای جهانی با طراحی پلتفرم های مشترک!

پرشین خودرو: صنعت خودرو ایران در آرزوی دستیابی به بازارهای جهانی سال ها است که تلاش می کند با تولیدات مشترک و با برندهای خارجی به این مهم دست پیدا کند اما نتیجه کار هیچ گاه آنطور که پیش بینی شد، در نیامده است.

علی شکوهی کارشناس صنعت و بازار خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با تاکید بر این مطلب که برای ورود به بازارهای جهانی با داشته های فعلی مشکل خواهیم داشت، گفت: یک زمانی شما برای دستیابی به یک آرزو و رویا برنامه ریزی می کنید تا کار جلو برود اما نوع برنامه و هدف گذاری شما اشتباه است و این همان مشکلی است که صنعت خودرو ما با آن رو به رو است.

وی ادامه داد: مشکل بزرگی که در هدف گذاری خودروسازان ما قرار دارد این است که تمرکز آنها بر روی تولید خودروهایی است که از لحاظ تکنولوژی و ظاهر ربطی به بازارهای فعلی در جهان ندارند.

شکوهی به معرفی خودروهای جدید و پلتفرم های ایرانی اشاره کرد و افزود: چنانچه این اتفاق در سال 2000 میلادی رخ می داد، مطمئنا سهم خوبی از بازار جهانی را می توانستیم برای خود داشته باشیم اما در سال 2018 این مهم کمی سخت است.

 

صادرات خودرو


این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: قیمت ارز یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد. در حال حاضر قیمت خودروهای تولیدی ما به واسطه تفاوت قیمت ارز و ارزش پول ملی، قابل قیاس با محصولات دیگر کشورها نیستند.

وی تحریم صنعت خودرو را دارای دو جنبه واردات و صادرات دانست و افزود: بی شک در کنار ممنوعیت واردات قطعه و خودرو، ممنوعیت صادرات نیز خواهیم داشت مگر در مورد بازارهای خاص که برای کشور سود چندانی ندارند.

شکوهی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی می خواهیم یک بازار صادراتی را برای خود داشته باشیم باید میزان تیراژ مورد نیاز، مدت زمان حضور در کشور هدف و سود حاصله از صادرات خودرو و خدمات محاسبه شود و ارزیابی کنیم که این حضور ادامه دار خواهد بود یا مقطعی، آن وقت برای ورود به بازار مورد نظر برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 100214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha