نخستین واگن ویژه جانبازان و توان‌یابان به شبکه ریلی پیوست

پرشین خودرو: همزمان با هفته دولت و عیدسعید غدیرخم ، نخستین واگن ویژه جانبازان و توان‌یابان، چهارشنبه ۷ شهریور ماه سال جاری در ایستگاه راه آهن مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت و به شبکه ریلی کشور پیوست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: این واگن شامل یک کوپه مخصوص برای استقرار ۲ معلول و۲ همراه و یک سرویس بهداشتی بهسازی شده برای توان یابان با قابلیت استقرار و مانور صندلی چرخدار است که در مسیر مشهد – تهران و بالعکس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه درب این واگن مخصوص نیز، برای تردد صندلی چرخدار بزرگ و نوسازی شده افزود: بهسازی این واگن طی سه ماه و با هزینه چهار میلیارد ریال توسط شرکت بن ریل(شرکت راه آهن شرقی بنیاد) انجام شده است.

وی ادامه داد: شرکت سازنده با استفاده از تخصص و ظرفیت هاى داخلى موجود و با مساعدت و نظارت کارشناسان و متخصصان اداره کل راه آهن خراسان و حمایت راه آهن، اقدام به طراحى و اجراى پروژه مذکور کرده است.

مدیرکل راه آهن خراسان تشریح کرد: درب هاى ورودى واگن ویژه جانبازان و توان یابان اصلاح و عریض تر و امکان تردد ویلچر از درب ورودى واگن فراهم شده، همچنین راهروى سالن مسافرى مذکور نیز اصلاح، عریض تر و موانع موجود برطرف و تردد ویلچر بدون مشکل میسر شده است.

 

واگن ویژه جانبازان

 

به گفته ضیایی مهر؛ کوپه نیز بازطراحى و توسعه داده شده و با پیش بینی و تعبیه امکانات لازم متناسب با نیاز هاى جانبازان و توان یابان، امکان مانور ویلچر در کوپه مهیا و استفاده مشترک این عزیزان و همراهان بدون هیچ مشکلى فراهم شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان اظهار امیدواری کرد: روند ایجاد کوپه مخصوص جانبازان و توان یابان در سایر قطار ها و مسیر های قطارهای مسافری شرکت بن ریل همچنان ادامه یابد و سایر شرکت ها نیز این رویکرد را در ارایه خدمات به جانبازان و توانیابان مد نظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلیه سازمانها وشرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود، اداره کل راه آهن خراسان نیز اقدامات متعددی در راستای مواد ۲ و ۵ قانون جامع حمایت از معلولان اجرا کرده و این مهم نیز در راستای خدمت رسانی به مسافرین و زائرین معزز امام هشتم (ع) و حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است مراسم افتتاح اولین واگن ویژه جانبازان و توان یابان با حضور مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران، مدیر عامل شرکت بن ریل، جمعی از جانبازان قطع نخاع و سایر مقامات استانی برگزار شد.

کد خبر 101030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha