ضعف خدمات از ناهماهنگی در واردات نشات می گیرد

پرشین خودرو: وقتی دولت بدون مشورت با انجمن ها و فعالان یک بخش، تصمیمات عجیب و غریب می گیرد، نتیجه آن می شود کمبود قطعه و نارسایی در خدمت رسانی به مشتریان که این روزها در شرکت های واردکننده خودرو نیز دیده می شود.

فرهاد احتشام زاد رییس سابق انجمن واردکنندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب گفت: مشکل کمبود قطعه برای بحث خدمات پس از فروش تنها مختص خودرو نیست بلکه سایر کالاهایی که نیاز به خدمات و تعویض قطعه دارند نیز مشابه این مشکل را داشته و متاسفانه این مشکل در آینده بیشتر به چشم خواهد آمد.

وی ادامه داد: شرکت ها، کالاها و قطعات مورد نیاز خود را ثبت سفارش و واردکرده اند اما این کالاها به دلیل مشکل ترخیص و قیمت ارز در گمرکات کشور خاک می خورد.

احتشام زاد تصریح کرد: نبود هماهنگی لازم میان دستگاه های درگیر در موضوع واردات مانند گمرک، وزارت صمت، دفتر مقررات و بانک مرکزی دلیل این نابسامانی در حوزه واردات قطعات و لوازم مورد نیاز است.

وی با اشاره به این مطلب که یکسری از تصمیمات کلان باید برای رفع مشکلات اخیر گرفته شود گفت: برای سیاستگذاری های کلی و یکسری تصمیمات باید کار کارشناسی توسط افراد خبره انجام شود اما در بدنه عملیاتی دولت این چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

 



این عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: شرکت ها، قطعات را وارد کرده اند اما نمی دانند برای ترخیص باید ارز 4200 تومانی پرداخت کنند یا بر اساس نرخ سامانه نیما، بازار ثانویه و بازار آزاد این محاسبه برای ایشان انجام می شود. همین بلاتکلیفی موجب بروز مشکلاتی در خدمات رسانی بهینه به مشتریان شرکت های واردکننده شده و ایشان باید پاسخگوی مشتریان خود باشند.

وی افزود: بخش عمده هزینه خدمات خودرو مربوط به قطعه هست شاید در حدود 90 درصد، بنابراین تا زمانی که قطعه برای ارائه وجود نداشته باشد، شرکت ها زیان خواهند داد و مشتریان نیز ناراضی تر می شوند.

احتشام زاد در پایان خاطرنشان کرد: در همان روزی که دوستان تصمیم گرفتند برخی کالا ها از جمله قطعات را در گروه 2 و 3 تخصیص ارز قرار داده و اهمیت این کالاها را درک نکردند، این پیش بینی را کرده بودیم که در آینده ای نزدیک برای موضوع خدمات پس از فروش مشکلات بسیاری پیش خواهد آمد.

کد خبر 102712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha