وزیر پیشنهادی برای رفع مشکلات صنعت ولع تغییر دارد

پرشین خودرو: در بین گزینه هایی که برای پست وزارت صنعت و معدن مطرح شد آقای رحمانی حائز دریافت این مسئولیت است و با تدابیری که در بخش صنعت به خصوص حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به عنوان یکی از صنایع مهم در اقتصاد کشور دارد می تواند در رفع موانع این صنعت استراتژیک و توسعه واحدهای صنعتی نقش موثری را ایفا کند.

عضو انجمن قطعه سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیا این مطلب اظهار داشت: همه ما رضا رحمانی را سالهاست به خوبی می شناسیم وی سه دوره، نماینده و همچنین ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس را بر عهده داشته است و پس از آن چند سالی است که در سمت معاونت و قائم مقام وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعالیت دارد.

رضا رضایی افزود: در شرایط و فضای بسیار سختی که بر صنعت و اقتصاد کشور حاکم است به طور قطع "دکتر رحمانی " گزینه پیشنهادی برای وزارت صمت بر این شرایط واقف بوده و می داند در چه شرایطی قرار است سکاندار استراتژیک ترین وزارتخانه کشور را در دست بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم های اولیه بر بدنه اقتصاد، صنعت و تولید در کشور، گفت: پس از رفع تحریم ها و پذیرش برجام، حضور شرکتهای خارجی و همکاری با آنها در غالب جوینت ونچر نیز سرمایه و هرینه بسیار سنگینی را برای کشور ایجاد کرد و بالطبع در این جریان خودروسازان و قطعه سازان و شرکتهای وابسته به صنعت قطعه و خودرو نیز از این سرمایه گذاری دور نماندند.

عضو انجمن قطعه سازان اظهار داشت: متاسفانه خروج آمریکا از برجام و تحریم های مجدد صنعت خودرو ، در 4 ماهه اخیر اثرات بسیار بدی را بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده است و حاکمیت نیز آنگونه که انتظار می رفت تاکنون نتوانسته برنامه هایی را برای مقابله با تحریم ها ارائه کند و مسائل ارزی و تحریم های داخلی و افزایش قیمت مواد اولیه در بخش های فولادی و آلومینیوم و غیره .. هم مشکلات زیادی را بدنه اقتصادی کشور وارد کرد.

رضایی افزود: حال در شرایطی که کشور روزهای بسیار سخت و پر تلاطمی را به خصوص در حوزه صنعت ، تولید و اقتصاد می گذارند بی شک توجه به حوزه صنعت و تولید تدوام بخش توسعه کلان اقتصادی در کشور خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص اقتصادی و صنعتی در کشور بر لزوم برخی از ویژگی های یک مدیر برای تصدی پست وزارت صمت تاکید کرد و گفت: یک مدیر ارشد در پست وزیر باید دارای ویژگی های خاصی چون هوشمندی، دانش، تجربه و مهارت بکار گیری از منابع و امکانات بالقوه ای را داشته و با برنامه ریزی مدون برای مقابله با تحریم از آنها استفاده کند.

وی با اشاره به مهارت، هوشمندی و اعتقادات قوی دکتر رحمانی، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی وزارت صمت ولع تغییر در وزارتخانه را داشته و این ولع تغییر و به روزرسانی بی تردید به حل مشکلات فعلی کم موثری خواهد کرد.

 



مدیر عامل شرکت آذین خودرو تاکید کرد: وزیر جدید صنعت و معدن باید با مهارت ،اثر پذیری و آثار سوء تحریم های فعلی بر بدنه اقتصادی و صنعتی کشور را با تدبیر و درایت و مدیریت به حداقل برساند.

رضایی همچنین انتخاب تیم کارآمد و متخصص و با تجربه را در انجام مسئولیت وزیر پیشنهادی وزارت صمت بسیار مهم دانست و گفت: انتخاب تیم کار آمد و بکار گیری مدیران درجه یک و با تجربه و مرتبط و کاردان و تکنوکرات بی شک نقش مهمی در عملکرد درست و اجرای سریع تصمیمات وزیر جدید صنعت و معدن خواهد داشت هر چند تا آنجایی که با دکتر رحمانی آشنایی دارم وی در بخش های مختلف از جمله ریاست کمیسیون صنایع سالها تجربه و عملکرد بسیار خوبی را داشته است و در آن زمان مدیریت وی در اداره این کمیسیون مهم در مجلس بسیار قابل توجه بود و اثرات خوبی در پیشبرد صنعت به خصوص صنعت خودرو کشور داشت.

وی افزود: "دکتر رحمانی" از پختگی لازم برای قبول مسئولیت در وزارت صمت برخوردار است و به وظیفه ای که قرار است برعهده گیرد کاملا آشنایی دارد و در صورتی که برای پست وزارت صنعت و معدن رای بیاورد به طور قطع نسبت به کسانی که از این پختگی برخوردار نیستند جلوتر بوده و نقش موثرتری را در رفع مشکلات صنعت و تولید کشور ایفا خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات صنعت و تولید را بوروکراسی اداری در اجرای طرح ها و لوایح دانست و گفت: باید هدف گذاری و شناسایی مشکلات به سرعت صورت گیرد چرا که پارادیم زمان در جریان تصمیمات بسیار مهم است.

عضو انجمن قطعه سازان تاکید کرد: دکتر رحمانی در این سالها علاوه بر مسئولیتی که در وزارتخانه بر عهده داشت با استفاده از یک تیم پژوهشی تاکنون طرح ها و پژوهش های خوبی را در جهت رفع موانع تولید و به روزرسانی دانش و توسعه صادرات ارائه نموده است.

رضایی در پایان تصریح کرد: در بین گزینه هایی برای پست وزارت صنعت و معدن مطرح گردید به نظرم "دکتر رحمانی " حائز دریافت این مسئولیت است و با تدابیری که در بخش صنعت به خصوص حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به عنوان یکی از صنایع مهم در اقتصاد کشور خواهد داشت می تواند در رفع موانع این صنعت استراتژیک و توسعه واحدهای صنعتی نقش موثری را ایفا نماید.

کد خبر 104225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha