معرفی 10 کراس اوور و شاسی بلند کم مصرف بازار سال2019 +عکس

پرشین خودرو: در یک دهه گذشته، ماشین‌های کراس اوور و شاسی بلند جایگاه بسیار خوبی در بازارهای جهانی بدست آورده‌اند، اما به نظر شما کدام خودرو می‌تواند بهترین و کم مصرف‌ترین خودروی کراس اوور در بازار باشد؟ در ادامه با پرشین خودرو همراه باشید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برای دستیابی به قدرت مطلوب و در عوض داشتن مصرف سوخت، آلایندگی و حجم کمتر، موتورهای توربوشارژر بهترین گزینه محسوب می‌شوند و در این چند سال اخیر گسترش چشمگیری میان خودروسازان داشته‌اند و تا حدی پیش رفته‌اند که خبرهای زیادی از کنار گذاشتن موتورهای تنفس طبیعی به گوش می‌رسد که اگر سوخت‌های مناسب و استاندارد برای آنان در دسترس باشد، می‌تواند بهترین گزینه در میان موتورهای درون سوز تلقی شوند، حال در ادامه لیستی از 10 خودروی شاسی بلند و کراس اوور کم مصرف جهان در سال 2019 برای شما آماده کرده‌ایم که سراسر لیستی آسیایی خوهد بود.

 

سوبارو



10- سوبارو فارستر
سوبارو فارستر دومین برند پرفروش سوبارو بعد از خودروی اوت بک خواهد بود و دلیل آن یک جواب ساده دارد و آن هم قابلیت زیاد این خودرو، فضای کابین بسیار خوب و بسیاری از ویژگی های استاندارد و از همه مهم تر، پیشرانه اقتصادی آن خواهد بود که باعث شده سوبارو فارستر تبدیل به دومین برند پرفروش سوبارو در بازار شود. این خودرو با سود جستن از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی، می تواند مصرف سوخت 9 لیتری در شهر، مصرف سوخت 7.1 لیتری در بزرگراه و همچنین به صورت ترکیبی مصرف سوخت حدودا 8.1 لیتری داشته باشد.

 

نیسان


9- نیسان روگ
نیسان روگ در آمریکا و یا شاسی بلند نیسان ایکس تریل در بازارهای بین المللی، یکی دیگر از کم مصرف ترین خودروهای شاسی بلند و کراس اوور فعال در بازار ایالات متحده آمریکا خواهد بود که مشتریان با خرید نسخه 2.5 لیتری چهار سیلندر آن می توانند علاوه بر عملکرد خوب، مصرف سوخت مشابه سوبارو فارستر را بر روی اتومبیل خود داشته باشند، یعنی مصرف سوخت 9 لیتری در شهر و مصرف سوخت 7.1 لیتری در بزرگراه که به صورت ترکیبی مصرف سوخت حدودا 8.1 لیتری بدست خواهد آمد.

 

تویوتا



8- تویوتا C-HR
تویوتا C-HR به عنوان یکی از نمایندگان اصلی شرکت خودروسازی تویوتا که سال گذشته هم در لیست کم مصرف ترین خودروهای کراس اوور و شاسی بلند سال قرار گرفته بود، با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر 144 اسب بخاری خود موفق شده در بین کم مصرف‌ترین خودروهای کراس اوور بازار در سال 2019 میلادی قرار گیرد. گفتنی است که این خودرو در کارکرد 100 کیلومتر خود موفق به ثبت مصرف سوخت 8.7 لیتری در شهر و همچنین مصرف سوخت 7.5 لیتری در بزرگراه با استفاده از موتور چهار سیلندر 2 لیتری خود شده است که به صورت ترکیبی حداقل مصرف سوخت 8.1 لیتری در شرایط استاندارد جاده ای بدست خواهد آمد.

 

تویوتا



7- تویوتا RAV4
کمپانی خودروسازی تویوتا با راه اندازی نسل جدید تویوتا RAV4 موفق شده یک نماینده دیگر در بین شاسی بلندهای اقتصادی 2019 داشته باشد. با سفارش پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر بر روی این شاسی بلند سایز متوسط و جذاب تویوتا، کاربران می توانند مصرف سوخت 8.7 لیتری در شهر، مصرف سوخت 6.9 لیتری در بزرگراه و همچنین مصرف سوخت 7.8 لیتری در مصرف ترکیبی 100 کیلومتر خود برای نسخه تک محور محرک داشته باشند، زیرا با سفارش نسخه چهارچرخ محرک اتومبیل مصرف سوخت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

 

هوندای



6- هیوندای کونا
کراس اوور تازه وارد شرکت خودروسازی هیوندای در بازارهای جهانی توانسته خود را در بین 10 خودروی شاسی بلند و کراس اوور کم مصرف بازار قرار دهد و دلیل اصلی آن هم می تواند بکارگیری یک موتور 1.6 لیتری با خروجی قدرت 175 اسب بخاری باشد که مصرف سوخت شهر آن 9 لیتر بوده و مصرف سوخت بزرگراه آن به چیزی حدود 8.1 لیتر می رسد، هرچند یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر استاندارد هم وجود دارد که مصرف سوخت آن در شهر به چیزی حدود 8.7 لیتر و مصرف سوخت آن در بزرگراه به چیزی حدود 7.1 لیتر خواهد رسید که باز هم جزو پیشرانه های اقتصادی به شمار می رود.

 

هوندا


5- هوندا CR-V
دیگر خودروی ژاپنی لیست یعنی هوندا CR-V هم به لطف استفاده از یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، موفق به حضور در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان، آن هم کسب جایگاه پنجم شده است که دلیل اصلی آن مصرف سوخت 8.4 لیتر در مسیرهای شهری و همچنین مصرف سوخت 6.9 لیتر در مسیرهای خارج از شهر است که در مجموع مصرف سوخت 7.8 لیتری برای کارکرد 100 کیلومتر ترکیبی اتومبیل بدست می آید.

 

هوندا



4- هوندا HR-V
برادر کوچک‌تر هوندا CR-V، یعنی هوندا HR-V هم در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند و کراس اوور جهان قرار گرفته است و درست همانند برادر بزرگ تر خود از یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در بخش فنی خود سود میبرد که میزان سوخت مصرفی آن در شهر چیزی حدود 8.4 لیتر و خارج از شهر حدود 6.9 لیتر عنوان شده است که مشابه با خودروی شاسی بلند CR-V خواهد بود.

 

کیا



3- کیا سول
جایگاه سوم لیست کم مصرف ترین خودروهای کراس اوور و شاسی بلند سال 2019 فعال در بازار آمریکا هم به خودروی نسل جدید کیا سول رسیده است. این خودرو به لطف سود جستن از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی می تواند مصرف سوخت 8.1 لیتری در شهر، مصرف سوخت بسیار خوب 6.7 لیتری در بزرگراه و همچنین مصرف سوخت 7.5 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر ترکیبی خود داشته باشد.

 

لکسوس



2- لکسوس UX 200
اگر یک خودروی کراس اوور با تمامی ویژگی های خوب این سگمنت را می خواهید، لکسوس UX بهترین گزینه خواهد بود و از همه نظر یک خودروی کامل به شمار می آید. از امکانات و تجهیزات گرفته تا فضای کابین لوکس و طراحی جذاب در کنار قابلیت های فنی و دوام عالی، با خرید یکی از محصولات لکسوس نصیبتان خواهد شد. حال چیزی که خودروی لکسوس UX دارد و می تواند برای مشتریان از همه مهم تر باشد، میزان مصرف سوخت عالی اتومبیل و اقتصاد بسیار خوب آن خواهد بود که با خرید نسخه UX 200 به همراه یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک نصیبتان خواهد شد و این اتومبیل جذاب لکسوس می تواند در کارکرد ترکیبی 100 کیلومتر خود مصرف سوخت حدودا 7.1 لیتری داشته باشد که از مصرف سوخت شهری 8.1 لیتری و مصرف سوخت خارج از شهر بسیار خوب 6.35 لیتری بدست آمده است.

 

نیسان



1- نیسان کیکس
درست همانند سال گذشته، امسال هم رتبه نخست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند و کراس اوور غیرهیبریدی/ الکتریکی به یک ژاپنی تعلق می‌گیرد و آن هم خودروی کراس اوور "نیسان کیکس" خواهد بود که با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر خود یک عملکرد فوق العاده به نمایش گذاشته و با توجه به مصرف سوخت 7.5 لیتری در شهر و همچنین مصرف سوخت 6.5 لیتری در بزرگراه، موفق شده در جایگاه نخست این لیست با مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتری قرار گیرد.

 

ترجمه: سجاد حیدری

کد خبر 113365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha