آمار تولید خودروهای ناقص در خودروسازی ها منفی شده است

پرشین خودرو: وزیر صمت در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، گفت: گزارش آمار خودروهای کف پارکینگ و تولید خودروهای ناقص در خودروسازی ها منفی شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رضا رحمانی با بیان این مطلب، افزود: رونق تولید، ذیل ۷ محور و ۳۵ برنامه در وزارت صمت دنبال و پیگیری می شود.

وی گفت: ارزبری قطعات و مواد وارداتی یکی از مشکلات ما در کشور بوده است که نهضت ساخت داخل برای این موضوع راه افتاده است.

رحمانی افزود: از اصلاح ساختارها در درون وزارتخانه و محدود کردن ادارات دیگر شروع کردیم تا بتوانیم مرکز ساخت داخل را راه بیندازیم، چرا که مهمترین کاری که امسال باید انجام دهیم همین ساخت داخل است.

وزیر صمت ادامه داد: واحدهای بزرگ به صورت مستقل و واحدهای کوچک در قالب انجمن ها و تشکل ها بیایند، نمایشگاه ها را برای شناسایی قطعات و ملزومات مورد نیاز برگزار کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه واردات کشور در حوزه خودرو زیاد است، گفت: آذرماه اولین اخطار را به خودروسازان دادم تا در نمایشگاه شهر آفتاب ملزومات مورد نیاز را معرفی و برای تولید و داخلی سازی آنها فراخوان دهند.

وی با بیان اینکه خودکفایی فرصت اشتغال را برای جوانان ایرانی فراهم می کند، افزود: با خروج یک کامیون بار صادراتی از کشورمان، واحدهای تولیدی و کارخانه ای فعال می ماند و جوانی مشغول به کار می شود.

رحمانی تاکید کرد: رابطه خودروساز با قطعه ساز باید در راستای تعمیق ساخت داخل اصلاح شود‌.

 

خط تولید



وی گفت: تولید و داخلی سازی ۱۰ میلیار دلار اقلام وارادتی بین شرکت هایی که می خواهند ساخت داخل کنند، توزیع شده است تا با داخلی سازی از این رقم وارداتی بکاهند.


رحمانی ادامه داد: اولویت مان حیات و ادامه تولید خودروسازان بود، خودروسازان پارسال یک میلیون تعهد داشتند و مردم پیش خرید کرده بودند، پس باید حیاتشان را حفظ می کردیم و تولیدشان را بالا میبردیم.

وزیر صنعت با اشاره به کاهش قیمت خودرو با انجام داخلی سازی قطعات، افزود: به صورت هفتگی گزارش کار را در ۵ موضوع حوزه خودرو در کنار ۱۱ برنامه ابلاغی به خودروسازها دریافت می کنم.

وی گفت: دریافت آمار تولید هفتگی به ویژه سایپا و ایران خودرو، گزارش تعهدات هفتگی، گزارش کف پارکینگ برای شناسایی خودروهای ناقص، گزارش تولید داخل و همچنین واگذاری اموال غیرتولیدی ۵ محور گزارش دریافتی از خودروسازان بصورت هفتگی است.

وزیر صمت با بیان اینکه دو سه هفته است گزارش آمار خودروهای کف پارکینگ و تولید خودروهای ناقص منفی است، گفت: سایپا حدود ۶ درصد و ایران خودرو ۱.۷ منفی بوده است.

وی افزود: از خودروسازان خواستیم لیست اموال و شرکتهای غیر تولیدی خود را برای واگذاری در دوسال ارایه بدهند.

وی گفت: در خودروسازی ها فروش فوری داریم و ۸۰ درصد تولید خودرو را به انجام تعهدات با همان قیمت قبلی ثبت نامی و ۲۰ درصد را برای فروش فوری در نظر گرفتیم، اما پیش فروش از زمانی که من آمدم نداشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودرو در معرض تهدید جدی بوده است، جهت گیری های ما در حوره ساخت داخل که مورد تاکید رهبری است می تواند ما را به هدف برساند.


 

کد خبر 115240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha