الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه‌‌ها نافرجام ماند

پرشین خودرو: در حالی قرار بود در تعطیلات نوروز و پس از آن دریافت عوراض در ۴ آزادراه از جمله تهران-ساوه الکترونیکی شود که با گذشت حدود ۶ ماه هنوز زیرساخت اجرایی شدن این وعده در آزادراه مذکور فراهم نشده است.

به گزارش پرشین خودرو، 12 اسفندماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی از پرداخت الکترونیکی عوارض در دو آزاده راه تهران ـ ساوه و قزوین ـ رشت تا پایان سال (97) خبر داده و گفته بود: پس از باز خوردگیری از اجرای این طرح، پرداخت الکترونیکی عوارض در تمام آزاده راه‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.

دو هفته بعد از اظهارات محمد اسلامی، معاون وقت ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از دریافت عوارض یکپارچه الکترونیکی در چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، قزوین-زنجان و کرج-قزوین از بامداد 28 اسفند 97 خبر داده بود.

 

عوارض آزادراه


سید حسین میرشفیع افزود: مردم در صورت عبور از این چهار آزادراه دیگر نیازی به توقف برای پرداخت عوارضی ندارند، بلکه می‌توانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی تعبیه شده در طول مسیر و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه اقدام به پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی خود کنند.

وی با معرفی یک سایت برای کسب اطلاعات بیشتر مردم برای پرداخت الکترونیکی عوارض، تصریح کرد:‌کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در استهلاک خودرو، پرداخت آسان عوارض، کاهش خرابی‌های روسازی آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز در زمان توقف و شروع به حرکت وسیله نقلیه از جمله فواید این سامانه است.

منبع: تسنیم

کد خبر 116225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha