فروش قطعات یدکی تقلبی در فروشگاه های آنلاین / فروشگاههای آنلاین عامل افزایش قیمت قطعه یدکی در بازار

پرشین خودرو: موضوعی که مدت هاست موجب نگرانی و افزایش شکایات در بازار قطعه یدکی خودرو شده، فروش اینترنتی قطعات یدکی است بر همین اساس سخنگو و مسئول رسیدگی به شکایات صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل به مصرف کنندگان هشدار داد: از فروشگاههای آنلاین قطعه یدکی و فاقد مجوز کسب و کار اینترنتی خرید نکنند.

مهدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به افزایش آمار شکایات از فروشگاههای اینترنتی قطعه یدکی، اظهار داشت: در حال حاضر عمده شکایات از فروشگاههای اینترنتی مربوط به کیفیت و قیمت قطعات یدکی است این در حالی که اغلب این فروشگاههای اینترنتی فاقد نام و نشان مشخص و مورد تایید بوده و به همین جهت امکان پی گیری شکایات خریداران فراهم نیست.

وی در ادامه با توجه به فقدان مجوز کسب و کار این گونه فروشگاهها از مصرف کنندگان خواست تا هنگام تعیین تکلیف و کسب مجوز مجوز لازم توسط این فروشگاهها، از خرید از فروشگاههای اینترنتی قطعه یدکی خودداری کنند.

فروش قطعات بی کیفیت با چندین برابر قیمت در فروشگاههای آنلاین

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فروشگاههای اینترنتی فروش قطعه یدکی عامل افزایش قیمت در بازار هستند، تصریح کرد: متاسفانه اطلاعات اغلب افرادی که در فجازی مجازی و یا از طریق فروشگاههای اینترنتی اقدام به فروش قطعه یدکی می کنند بسیار کم و غالب این افراد در این حوزه از تجربه و شناخت هستند و همین مساله موجب شده که بسیاری از این فروشگاهها اقدام به فروش قطعات غیر اصلی و یا قطعات تقلبی و بی کیفیت با چندین برابر قیمت کنند.

 



این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی عنوان کرد: وجود چنین شرایطی در خرید قطعه باعث افزایش آمار شکایات به اتحادیه شده است در حالی که هیچ نشانی از این فروشگاهها در اختیار اتحادیه نیست و معمولا خریداران در این گونه خریدها دچار ضرر و زیان می شوند.

کاظمی افزود: در صورتی که مصرف کنندگان از فروشگاههای اینترنتی دارای مجوز خرید کنند با این مشکلات مواجه نخواهند شد.

وی در پایان با اشاره به لزوم نظارت دولت بر قعالیت کسب و کار های اینترنتی گفت: باید جلوی فعالیت این گونه فروشگاهها که فاقد هر گونه مجوز و نام و نشانی هستند گرفته شود که در این راستا نیازمند حمایت دولت هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، در سال های اخیر با افزایش مشکلات اقتصادی ورشد بیکاری، کسب و کارهای اینترنتی به ویژه فروشگاه های آنلاین رونق بسیاری یافته و روز به روز هم فعالیت در این فضا در حال گسترش است چنانچه هر روز شاهد افزایش سایت های اینترنتی خرید و فروش کالا و گسترش فعالیت جوانان در فضای مجازی هستیم اقدامی که هر چند می تواند اشتغالی و درامدی را برای فعالان در این حوزه به همراه داشته باشد اما به طور قطع نبود نظارت بر فعالیت بر این بخش مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

در این میان ورود به بازار فروش آنلاین قطعه یدکی نیز اقدامی است که این روزها گلایه بسیاری از خریداران را به لحاظ قیمت و کیفیت به دنبال داشته و باعث افزایش آمار شکایات از این فروشگاههای گاها بی نام و نشان شده است در چنین شرایطی است که به نظر می رسد علاوه بر اطلاع رسانی مناسب باید هر چه سریعتر مسئولان و متولیان این حوزه نظارت منسجم و دقیق تری بر فضای این گونه کسب و کارها اعمال نمایند.

کد خبر 116848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha