سایپا با بهبود شرایط مالی به دنبال افزایش سرمایه و خروج از ماده 141 است

پرشین خودرو: مدیران شرکتهای خودروسازی با قدرت، تصمیم بر حل مشکلات دارند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام دادند بطوریکه شرکت سایپا با بهبود شرایط مالی و کاهش تعهدات روند خوبی را در پیش گرفته و با آغاز واگذاری سرمایه های مازاد و غیر تولیدی و تبدیل آن به نقدینگی، به دنبال رشد تولید و افزایش سرمایه و خروج از ماده 141 قانون تجارت است.

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب اظهار داشت: فقط با تزریق نقدینگی مشکل صنعت خودرو حل نخواهد شد چرا که نقدینگی تنها مُسکنی است که مشکلات را به تاخیر می اندازد.

احمد رضا رعنایی افزود: تزریق نقدینگی به همراه اصلاح ساختار مدیریتی در شرکتهای خودروسازی به طور قطع مشکلات صنعت خودرو را حل خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا با بهبود شرایط مالی وکاهش تعهدات روند خوبی را در پیش گرفته است؛ این شرکت با واگذاری سرمایه های مازاد و غیر تولیدی و تبدیل آنها به نقدینگی به دنبال رشد جریان تولید و افزایش سرمایه و همچنین خروج از ماده 141 قانون تجارت است.

رعنایی خاطر نشان کرد: هم اکنون شرکت سایپا از 540 هزار دستگاه از تعهدات معوق سال گذشته، 300 هزار دستگاه را تحویل مشتریان داده و الباقی تعهدات را ظرف ماههای آینده تحویل می دهد.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص خودروسازان گفت : خودروسازی فشل نیست این بانک مرکزی است که فشل تر از همه دستگاههاست که با خروج 3 هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی و انتقال به کشوری دیگری قادر به انجام هیچ کاری نیست.

سرمایه 350 هزار میلیاردی حاصل تجربه 50 ساله صنعت خودروسازی است

رعنایی با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران سالهاست با مشکل روبرو است، بخشی از وضع کنونی را نتیجه نبود مدیریت درست در این صنعت عنوان کرد و اظهار داشت : در صورت وجود عزم جدی مدیران و همراهی و حمایت مالی دولت در صنعت خودرو ، سرمایه 350 هزار میلیاردی که حاصل تجربه 50 ساله صنعت خودروسازی است نابود نخواهد شد.

با هجمه وارد کردن به خودروسازی کارها درست نخواهد شد

وی با توجه به نگاه بنگاه داری در بانک ها ، نقش سیستم بانکی را کمک به صنایع و واحدهای تولیدی دانست و به خبرنگار پرشین خودرو گفت : با حرف زده و هجمه وارد کردن به خودروسازی کار درست نخواهد شد.

 

احمدرضا رعنایی



رعنایی با اشاره به اینکه با همراهی و کمک می توان صنعت خودرو به روزهای طلایی خودش باز گرداند ، تاکید کرد : خوشبختانه بومی سازی بسیاری از محصولات و قطعات خودرو آغاز شده و ظرف 2 تا 3 سال آینده این صنعت روان تر از قبل در مسیری که آغاز نموده حرکت خواهد کرد.

پیش فروش ها کمک زیادی به مشکل نقدینگی خودروسازان نمی کند/ تبعات پیش فروش ها در بدهی های مضاعف خودروسازان

عضو انجمن قطعه سازان همگن کشور در ادامه به نقش پیش فروش ها در حمایت مالی خودروسازان پرداخت و عنوان کرد: پیش فروش ها نمی توانند کمک زیادی به مشکل نقدینگی خودروسازان کنند چرا که موجب بدهی های مضاعف در شرکتهای خودروسازی خواهد شد.

به گفته رعنایی در صورتی که دولت و بانک مرکزی تعهدات پرداخت تسهیلات را انجام دهد و تغییراتی که در مدیریت ها آغاز شده با قدرت ادامه یابد ، مسلما مشکلات حل و خودروسازان از وضعیتی که در آن گرفتار شدند عبور خواهند کرد.

وی در پایان با تاکید بر تفکر ملی مسئولان در کشور، اضافه کرد: امروز مسئولان به جای تفکر جزیره ای باید ملی فکر کنند و ضمن تصمیم سازی ملی برای عبور از بحران ها ، راه حل های اجرایی ارائه کنند و به جای طرح مسائلی چون فشل بودن صنعت خودرو به گذشته خود نیز نگاهی انداخته و پس از آن اظهار نظر کتند.

کد خبر 117633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha