برادران هان؛ سربازان الکتریکی و پلاگین هیبریدی BYD در بازار

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی بی وای دی برای گسترش فعالیت خود در بخش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی، محصول جدید خود را با طراحی نسل جدید و همچنین دو سیستم محرک متفاوت رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، خودروساز چینی "بی وای دی" از دو محصول جدید خود که از یک خانواده هستند، به عنوان پرچمداران جدید خود در بخش خودروهای سدان سایز متوسط یاد کرده است و برنامه ریزی آنان برای فروش در بازار با دو سیستم محرک پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی خواهد بود. این خودرو از لحاظ بصری پیشرفت قابل توجهی نسبت به دیگر ساخته های شرکت خودروسازی "بی وای دی"، مخصوصا در مدل تمام الکتریکی دارد و ویژگی های اسپرت طراحی آن باعث جذابیت بیش از پیش آن در نگاه مخاطبان خواهد شد.

 

بی وای دی



هرچند تفاوت های نسبتا زیادی میان نسخه تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی دیده می شود و هر دوی آنان در قسمت جلو از طراحی اختصاصی برای چراغ جلو، جلوپنجره و همچنین یک طراحی اختصاصی برای مجموعه سپر خود سود می برند، اما در قسمت عقب می توانیم شاهد اشتراکات زیادی میان دو نسخه تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی باشیم.

 

بی وای دی



رسانه های چینی گزارش می دهند که شرکت خودروسازی "بی وای دی" تمرکز بسیار زیادی بر روی آیرودینامیک نسخه تمام الکتریکی "بی وای دی هان" داشته است و به همین دلیل موفق شده به ضریب درگ 0.23 برای نسخه تمام الکتریکی "بی وای دی هان" دست پیدا کند، این درحالیست که ضریب درگ خودروی "تسلا مدل S" به چیزی حدود 0.24 خواهد رسید و نشان می دهد که خودروی جدید "بی وای دی" توانایی های آیرودینامیکی بهتری نسبت به خودروی تسلا مدل S دارد.

 



در بخش فنی، نسخه تمام الکتریکی "بی وای دی هان" یک موتور الکتریکی 218 اسب بخاری دارد که هم به صورت جداگانه بر روی محور عقب نصب شده و همچنین در نسخه ای دیگر، امکان سفارش دو موتور الکتریکی متفاوت بر روی هر دو محور اتومبیل وجود خواهد داشت که در این صورت خروجی قدرت اتومبیل در مجموع به چیزی حدود 268 اسب بخار افزایش پیدا می کند و شرکت سازنده پیش بینی می کند که با یکبار شارژ کامل باتری های اتومبیل، امکان حرکت تا محدوده 450 کیلومتری وجود داشته باشد.

 

بی وای دی



اگر هم جزو کسانی هستید که هنوز به طور کامل به ماشین های الکتریکی اطمینان ندارید و نیاز به طی کردن مسافت بیشتری با صرف زمان کمتر برای شارژ مجدد باتری های اتومبیل دارید، شرکت خودروسازی "بی وای دی" به شما نسخه پلاگین هیبریدی را پیشنهاد می دهد که مجهز به موتور چهار سیلندر توربوشارژر 2 لیتری بوده و توسط موتورهای الکتریکی حمایت خواهد شد تا در مجموع خروجی قدرت 476 اسب بخاری بدست آید.

این خودرو به طور رسمی در دو نسخه تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی، در نمایشگاه ماه آوریل پکن چین معرفی شده و جزییات بیشتر آن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
 

کد خبر 119747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha