از هوش تجاری تا مقابله با شیوع کرونا در ایساکو

پرشین خودرو: از هوش تجاری تا تسریع در ارائه خدمات به مشتریان و مقابله با شیوع ویروس کرونا و ... گام های اساسی ایساکو در سال 98 بوده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال 98 که یکی از سخت ترین سال های صنعت خودرو و صنایع وابسته بود تمام شد و در این گزارش نگاهی به یکسال فعالیت های شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو خواهیم داشت.


سال 98 در حالی شروع شد که یک جبهه پربارش شهرهایی از شمال تا جنوب کشور را درگیر سیلاب های شدید کرد و تعطیلی بسیاری از سازمان ها به دلیل نوروز، مزید بر علت شد تا شهروندان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کنند.

 

امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل در شمال و جنوب کشور

با شدت گرفتن مشکلات ناشی از سیل، ایساکو اقدامات این شرکت برای رفع مشکلات شهروندان در استان های درگیر سیلاب را آغاز کرد.در همین راستا، مدیران ارشد ایساکو برای نظارت بر نحوه خدمات رسانی به مشتریان، سفرهای استانی را با محوریت شهرهای درگیر سیلاب آغاز کردند. یکی از مهمترین اقدامات این شرکت استقرار اکیپ‌های امدادی ویژه علاوه بر کشیک‌های برنامه‌ریزی شده تعطیلات نوروزی بود که توانست در امدادرسانی به آسیب دیدگان مفید واقع شود.

در مجموع بیش از دو هزار خدمات خودرویی و ۳ هزار نفرساعت خدمات غیر خودرویی (خارج کردن خودروها از میان گل و لای، جابجایی لوازم مورد نیاز مردم، توزیع مواد غذایی و …) از سوی این شرکت بهآُیب دیدگان ارائه شد.

 

اریبهشت؛ سامانه «هوش تجاری» در شرکت ایساکو اجرایی شد

«سامانه هوش تجاری» به‌عنوان یک رویکرد جدید در معماری سازمانی، به‌منظور تسریع در تحلیل اطلاعات و در راستای اتخاذ تصمیم‌های دقیق و هوشمند كسب و كار پیاده‌سازی شد. این سیستم با ارائه داشبوردها و گزارش‌های مختلف، در نمایی شماتیک، حاوی شاخص‌های عملیاتی و فرآیندی به مدیران سطوح مختلف شرکت کمک می‌کند با دید باز و در حداقل زمان ممکن خلأها و نقاط قابل بهبود حوزه کسب و کار را بررسی و برنامه‌های لازم را برای ارتقاء ارائه کنند.

 

نقش پررنگ فناوری و تکنولوژی در خردادماه و کسب بالاترین امتیاز در گزارش شرکت بازرسی کیفیت

مدیرعامل ایساكو در خردادماه، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات را یكی از مزیت‌های حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و وجه تمایز آن با سایر شرکت‌های خدمات خودرو دانست.

 



در این راستا، امکان بهره‌برداری مجدد از اپلیکیشن ایساکو برای دارندگان گوشی‌های آیفون با توجه به تحریم های این شرکت آمریکایی، امکان‌پذیر شد.

در خردادماه، ایساکو با کسب امتیاز ۷۶۲ در شاخص رضایت مشتریان برای نخستین بار در طی ارزیابی‌های شرکت بازرسی، توانست در بین خودروسازان داخلی به چنین میزانی از رضایت مشتریان دست یابد، همچنین در بین خودروسازان داخلی و خارجی نیز برای نخستین بار جایگاه سوم را از آنِ خود کرد.

 

خدمت جدید ایساکو به مشتریان

در تیرماه سال 98 «امدادگلس» به ‌صورت رسمی در تمامی پایتخت به اجرا در آمد و به این ترتیب برای نخستین بار در کشور خدمات مربوط به تعویض و نصب شیشه خودرو در سبد خدمات امدادی مشتریان ایران‌خودرو قرار گرفت.

 

مرداد ماه و آغاز سفرهای استانی مدیران ارشد

مدیران ارشد ایساکو سفرهای استانی خود را از آذربایجان شرقی آغاز کردند و با حضور در استان مرکزی، بابل، خراسان رضوی، سمنان از نمایندگی های ایران خودرو بازدید کردند که این سفرها با حضور در ورامین به پایان رسید.

 

فعالیت های آموزشی، ارائه خدمات ویژه به زائران و یک خدمت جدید به مشتریان ایران خودرو

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، در راستای سنجش رشد و ارتقای دانش و مهارت فنی کارکنان نمایندگی‌های ایران‌خودرو در حوزه خدمات پس از فروش، مسابقات «روز مهارت فنی» را برای سومین سال متوالی در مهرماه برگزار کرد. همزمان با همایش پیاده‌روی اربعین حسینی طرح «خیمه زدیم راه را…» در ایران خودرو آغاز شد و خدمت جدید «خودرو ام کجاست؟» با هدف کمک بیشتر به زائران اربعین، در بروزرسانی اپلیکیشن ایساکو افزوده شد.

 

آبان؛ از آماده باش برای سیل و زلزله تا برگزاری آزمون های داخلی

آزمون سراسری شرکت ایران‌خودرو، به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین امتحان مهارت‌سنجی در حوزه خدمات پس از فروش در سطح کشور، به دو صورت الکترونیکی و حضوری برگزارشد همچنین یازدهمین دوره آزمون سراسری خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور مهارت‌سنجی پرسنل نمایندگی‌های مجاز در حوزه خدمات پس از فروش نیز به صورت الکترونیکی و کتبی برگزار شد. شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو پیرو شرایط ناپایدار جوی کشور و وقوع زلزله با اعلام وضعیت ویژه در آذربایجان شرقی در حالت آماده باش قرار گرفت. در همین ماه ایساکو بار دیگر توانست گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) خود را که از سال ۹۴ موفق به دریافت آن شده بود، برای پنجمین سال متوالی، تمدید کند.

 

آذر؛ خودکفایی خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تولید ابزار مخصوص

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال «رونق تولید» موفق شد، در تولید ابزار دقیق و ابزار مخصوص به خودکفایی برسد.

 



دی؛ برگزاری دوره های آموزشی برای خودروی جدید

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، همزمان با آغاز تولید انبوه خودرو دنا گیربکس اتوماتیک، آموزش‌های فنی این خودرو را برای کارشناسان فنی نمایندگی‌های منتخب کلید زد همچنین شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به منظور ارتقا دانش فنی و تخصصی شبکه نمایندگی‌ها، دوره تخصصی آموزشی خودرو هایما را در دی ماه سال جاری به‌صورت OJT (آموزش در محل)، در شهر بندرعباس و با همکاری دفتر منطقه‌ای ایساکو کرمان اجرا کرد.

 

گام مهم شرکت ایساکو در راستای تسریع ارائه خدمات به مشتریان

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) با اتمامِ پروژه «یکپارچه‌سازی دسترسی به نقشه‌های الکتریکی» (IDEA) گام بلند دیگری در راستای تسریع ارائه خدمات و افزایش رضایت مشتریان خود برداشت. در این سیستم کارشناسان فنی با وارد کردن شماره شاسی هر خودرو در سیستم، به راحتی به نقشه الکتریکی آن دسترسی داشته و با سرعت، سهولت و اطمینان کامل به رفع عیوب برقی خودرو خواهند پرداخت.

 

اسفند؛ تغییر مدیرعامل ایساکو و راه های مبارزه با ویروس کرونا

اسفندماه سال 98 را باید یکی از پر اتفاق ترین ماه های ایساکو در این سال دانست. در 26 اسفندماه، مهدی مونسان به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره ایساکو جایگزین سید رضا حسینی شد که بیش از  4 سال سکان هدایت این شرکت را در دست داشت. ایساکو در این ماه با راه‌اندازی «کوییک سرویس» در نمایندگی‌های منتخب، برخی از خدمات خود را در کمتر از 30 دقیقه به دارندگان محصولات ایران‌خودرو ارائه کرد که نقش مهمی در کاهش ترددها در اسفند داشت. ویروس کرونا و شیوع آن در کشور موجب شد تا تغییرات بزرگی در نحوه ارائه خدمات به مشتریان در راستای مبارزه با این ویروس در ایساکو انجام شود که مهمترین آن پیشنهاد استفاده از خدمات در محل مورد نظر مشتریان از سوی ایساکو بود تا ترددهای غیرضروری به کمترین میزان برسد. در همین راستا، گارانتی محصولات ایران خودرو نیز به مدت یک ماه یا ۲هزار کیلومتر تمدید شد که یکی از مهمترین اقدامات این شرکت در مبارزه با شیوع کرونا به شمار می رفت.

کد خبر 121358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha