کد خبر 122092
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
پژو، از کمک دولتی در شرایط کرونا استفاده نمی‌کند

پرشین خودرو: شركت خودروسازی فرانسوی پژو می گوید كه تلاش به خرج می دهد كه تا حد امكان به كمك های دولت متوسل نشود

به گزارش پرشین خودرو، .پژو از گروه PSA فرانسه می گوید به قدر كافی ذخیره مالی دارد كه از بحران ویروس كرونا و كاهش شدید فروش خودرو به سلامت عبور كند.با این كه این شركت در بین رقبا، استثنا نیست و كارخانه های خود را به حالت تعطیل در آورده است. حتی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش این گروه خودروسازی در سراسر دنیا تعطیل هستند و از قوانین تعطیلی سراسری تبعیت می كنند.


گروه خودروسازی PSA كه چتری برای برندهای پژو، سیتروئن، دی اس، اَپل و واكسال به حساب می آید، هنوز زمان بازگشایی كارخانه هایش در اروپا را تعیین نكرده است و تا زمان بازگشایی نماد این شركت در بورس هم باز نخواهد شد.

در حال حاضر 90 درصد از كاركنان گروه خودروسازی PSA در حالت مرخصی با حقوق هستند و یك برنامه معرفی تعدادی از كاركنان به عنوان مشاغل از دست رفته هم در دست اقدام دارد. چون دولت فرانسه برای مواردی نظیر این بحران از قبل بودجه ای پیش بینی كرده، برخی از كاركنان از این برنامه دولت بهره مند می شوند اما هنوز كار به جایی نرسیده است كه دولت برای نجات این گروه خودروسازی كمكی در نظر بگیرد. فلیپ دو روویرا معاون مالی گروه PSA می گوید: «ما می خواهیم تا جایی كه امكان دارد گروه خودروسازی زیر دین دولت نباشد و آزادی خود را از دست ندهد.» به این ترتیب این گروه تا جایی كه طاقت داشته باشد از دولت وام نخواهد گرفت.

 

خودروسازی پژو

 

پژو در فصل اول سال 2020 با 15.6 درصد كاهش فروش مواجه بوده كه روی گردش مالی آن 15.2 میلیارد یورو (16.3 میلیارد دلار) اثر می گذارد. بر اساس محاسبات این شركت خودروسازی، در سال جاری، فروش كل این شركت تا 25 درصد كاهش خواهد داشت، 20 درصد آن در روسیه و 10 درصد آن در چین خواهد بود. در حالی كه پژو می گوید آمادگی دارد تا 50 درصد از میزان فروش آن نسبت به سال گذشته كاهش پیدا كند.

به یقین این كاهش تقاضا و فروش روی برنامه ادغام گروه خودروسازی پژو-سیتروئن با گروه فیات-كرایسلر اثر عمیقی به جای خواهد گذاشت. از آن جایی كه تقسیم سود به ماه ژوئن موكول شده، بسیاری از تصمیم ها هم به تعویق خواهد افتاد.

پژو برای مقابله با این بحران، كاهش هزینه را در بخش های مختلفی از شركت خود از جمله بازاریابی مد نظر دارد.

پیش بینی می شود تولید جهانی خودرو در سال 2020 بیش از 20 درصد كاهش یابد و به 71 میلیون دستگاه برسد. به بیان دیگر سال 2020 با كاهش 20 میلیون دستگاه خودرو رو به رو خواهد بود. كشور چین كه بازگشایی و عادی سازی تولید خودرو را در پیش گرفته، به احتمال زیاد نسبت به سال 2019 حدود 12 درصد كاهش تولید و فروش را تجربه خواهد كرد.

منبع: سایپا

کد خبر 122092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha