کد خبر 122229
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
آیا وقت خداحافظی با مگان رسیده است؟

پرشین خودرو: آینده رنو مگان در هاله ای از ابهام قرار گرفت، چون حالا دیگر برای رنو، خودروی برقی اولویت و اهمیت بالاتری پیدا كرده است.

به گزارش پرشین خودرو، مگان همیشه یكی از مدل های موفق رنو بوده است كه از سال 1995 در انواع و اقسام بدنه و امكانات، نیازهای مشتریان را برآورده كرده است. امروزه هم در سگمنتی قرار گرفته كه رقابت در آن در اروپا بسیار فشرده و سخت شده است. هرچند كه واژه «موفق» نسبی است و از نظر رنو اعداد و ارقام چنگی به دل نمی زنند. یكی از مدیران رنو هم در مصاحبه با اتواكسپرس بریتانیا گفته است كه مگان احتمالاً دچار مشكل شده و از زمان اوج فروش در سال 2010 كه 465,732 بوده سیر نزولی پیدا كرده است. آیا وقت خداحافظی با این خودروی خوش سیما، كه به تازگی هم دستی به سر و روی آن كشیده شده، رسیده است؟

طبق نظر «لورنس وَن دِن آكر»، مدیر ارشد طراحی در رنو، این شركت به دنبال آن است كه هزینه های توسعه و بهبود مگان را صرف تلاش هایی كند كه ثمره بیشتری داشته باشند. در حال حاضر نه تمركز روی خودروهای برقی و نه تغییر شمایل مگان، هیچ تأثیری روی فروش كُند شده ندارد. از سال 2010 تا 2019، فروش مگان تقریباً نصف شده و به 209,845 دستگاه تنزل كرده است. شاید از همه بیشتر فروش در بریتانیا تعجب آور باشد كه در سال 2019 فقط 2,699 دستگاه بوده است. آن هم در زمانی كه رقبا خیلی بهتر می فروشند. 

 

رنو مگان

 

برای مثال در همان زمان مشابه، خودروی گلف از گروه خودروسازی فولكس واگن، 60,000 دستگاه خودرو در بریتانیا فروخت. ون دن آكر در توضیح گفته است: «به ناچار، از زمانی كه ما مجبور می شویم خودروهای برقی را به سبد محصولاتمان اضافه كنیم، برخی از مدل ها باید از گردونه تولید خارج شوند، چون وسع ما نمی رسد كه همزمان همه مدل ها را توسعه دهیم. مگان در سگمنتی قرار دارد كه تحت فشار فزاینده است. شما باید پول خود را جایی سرمایه گذاری كنید كه در بازار آینده جایگاهی داشته باشد.»

با تغییر ظاهر مختصری كه در مگان سال 2020 در نظر گرفته شده و در آن از فناوری هیبریدی قابل شارژ با پریز استفاده شده، این سؤال وجود دارد كه آیا مگانی كه در رقابت عقب افتاده می تواند كمی بیشتر عمر كند؟ یا شاید هم این دست كشیدن روی سرو صورت مگان آن هم در نیمه عمر مفیدش، نشانه آغاز افول این خودروی پرطرفدار است؟

منبع: سایپا

کد خبر 122229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha