کد خبر 122451
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
گرانی خودرو دور از انتظار نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از آنجایی که در حال حاضر ارز مورد نیاز برای واردات برخی کالاها از دولتی به نیمایی تبدیل شده است، گرانی خودرو دور از انتظار نیست.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش چند درصدی قیمت کارخانه ای خودرو در ستاد تنظیم بازار گفت: در ماه های اخیر بسیاری از محصولات صنعتی و غیرصنعتی مشمول افزایش قیمت شدند. ستاد تنظیم بازار درباره موضوع مذکور تصمیم گیری نکرده اما هر تصمیمی براساس ضوابط و فرمول‌های مشخص خواهد بود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در ستاد تنظیم بازار نماینده 14 دستگاه و NGO های حمایت از مصرف کننده حضور دارند، تعیین قیمت خودرو در این ستاد مورد بررسی قرار می گیرد.

رحمانی در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت خودرو به چه نتیجه ای رسیده است، اظهار کرد: تاکنون خبری در این باره اعلام نشده هر زمان نتیجه به دست آید اعلام می شود.

وی درباره پیش بینی درباره گرانی کارخانه ای خودرو، گفت: در سال 97 خودروسازان افزایش قیمتی نداشتند اما بازار تلاطمات بسیاری داشت، براساس برنامه ریزی ها مقرر است در سال جاری تیراژ تولید بیشتر شود، اگر تولید افزایش یابد بسیاری از مشکلات رفع می شود.

 

خط تولید پژو 206



وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کننده از ماه ها قبل مدارک را دریافت کرده و آن را مورد بررسی قرار می دهد، به طور قطع وزارت صنعت، معدن با نظارت دقیق تلاش می کند تصمیمات منصفانه باشد.

عضو کابینه دوازدهم تصریح کرد: باید واقعیت را پذیرفت، در دوره ای کالاها با ارز 4200 تومانی وارد می شد اما از آنجایی که در حال حاضر ارز موردنیاز برای واردات برخی کالاها از دولتی به نیمایی تبدیل شده است، گرانی دور از انتظار نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: عرضه و تقاضا، قیمت خودرو در بازار را تعیین می کند و تلاش است با افزایش تولید مشکلات موجود رفع شود.

وی در تشریح نشست امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، گفت: بررسی آثار اقتصادی کرونا و برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جهش تولید دستورکار این جلسه بود.

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت خوبی برای تولید در بخش های معدن و مسکن دارد، اضافه کرد: تامین مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اصلی ترین مشکل پیش روی تولید است.

رحمانی با بیان اینکه خودرو، لوازم خانگی و پوشاک از جمله بازارهای مورد استقبال مردم هستند، اضافه کرد: باید علاوه بر تامین بازار داخل به دنبال به دست گرفتن بازارهای جهانی نیز باشیم.

کد خبر 122451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha