لزوم نگاه متفاوت مجلس یازدهم به خودروسازی و قطعه سازی

منتخب مردم خوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با توجه به مزیت نسبی خوب تولید در قطعه سازی کشور بر لزوم نگاه متفاوت مجلس یازدهم به ظرفیت های تولید در خودرو و قطعه سازی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عادل نجف زاده در نشست و هم اندیشی قطعه سازان خودرو کشور و منتخبان مجلس یازدهم، با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز صنعت قطعه سازی کشور مزیت نسبی خوبی در تولید دارد در حالی که این مزیت در خودروسازی تاکنون حاصل نشده است.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون صنعت خودرو ایران در مزیت های نسبی تولید از بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا عقب تر است که باید برای این مساله فکری اساسی شود.

نجف زاده با اشاره به لزوم نگاه متفاوت نمایندگان دوره یازدهم به مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور گفت: نمایندگان دور جدید مجلس باید نگاه متفاوتی به ظرفیت موجود در حوزه تولید و خودروسازی و قطعه سازی در کشور داشته باشند.

منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در ادامه هم اندیشی قطعه سازان خودرو کشور با تاکید بر اینکه باید آخرین اطلاعات تولید و آنالیز قیمت تمام شده خودرو در اختیار مجلس یازدهم قرار گیرد، تصریح کرد: با ارائه اطلاعات و شفافیت در حوزه تولید خودرو، قطع به یقین مجلس یازدهم نیز در سیاست گذاری های خود در این صنعت بازنگری خواهد کرد.

 

عادل نجف زاده

زمان اجرای رسالت اصلی و نظارت قدرتمند مجلس بر صنعت خودرو رسیده است

نحف زاده همچنین به گلایه خودروسازان از عدم اعلام قیمت واقعی خودرو و تاثیر رشد نهاده ها در قیمت تمام شده خودرو اشاره و تاکید کرد: فرصت آن رسیده که مجلس یازدهم رسالت اصلی یعنی نظارت قدرتمند خود را اعمال کند و از خودروسازان و قطعه سازان بخواهد که آخرین آمار و اطلاعات درست قیمت تمام شده تولیدات را برای تصمیم گیری به مجلس جدید ارائه کنند که به طور قطع نقش کمیسیون صنایع و معادن در دور جدید مجلس بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین به نقش خودروسازان و قطعه سازان در تدوین بسیاری از قوانین تولید خودرو در کشور پرداخت و گفت : خودروسازان و قطعه سازان باید برای تهیه محتوای دانش و توسعه این صنعت به دانشگاهها مراجعه کنند و از تخصص های موجود در بخش های دانشگاهی بهره مند شوند.

منتخب مردم خوی برای مجلس یازدهم، در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که صنایع و فلزات کشور به جای تزریق در صنایعی همچون قطعه سازی و خودروسازی و ... خام فروشی می شود و سند راهبردی اساسی و جدی در کمیسیون تخصصی صنایع و معادن مجلس برای خودروسازی تدوین نشود، هیچ راهی برای نجات صنعت خودرو کشور پیش رویمان نیست.

 

گزارش تصویری نشست هم اندیشی قطعه سازان با نمایندگان مجلس یازدهم

 

 

کد خبر 122939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha