کد خبر 122973
۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
رنو در حال ناپدید شدن است!

رنو در حال حاضر در 16 كشور دنیا 40 كارخانه و 13 سایت لجستیك دارد. وزیر مالی فرانسه برای عبور از بحران كرونا در حال بررسی پرداخت 5 میلیارد یورو وام به رنو است.

به گزارش پرشین خودرو، صنعت خودروی اروپا در وضعیت هشدار قرار گرفت چون از دست رفتن مشاغل در این صنعت در وضعیت نگران كننده قرار گرفته و وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه روز جمعه گفته است اگر به رنو كمك نشود، امكان دارد این برند ناپدید شود. این در حالی است كه شریك ژاپنی رنو، یعنی نیسان تصمیم به تعدیل 20,000 نفر نیروی انسانی گرفته است.


دو دهه است كه از اتحاد بین رنوی فرانسه و نیسان ژاپن می گذرد. حالا نیسان می گوید كه چهارشنبه پیش رو استراتژی روزآمد شده خود را اعلام می كند. در ابتدا نیسان نام این بازنگری را «از نو نوشتن رابطه» گذاشته بود و در نوامبر سال 2018 به خاطر دستگیری معمار اتحاد رنو-نیسان به اتهام سوءرفتار مالی اعلام كرده بود. اتهامی كه كارلوس قصن هرگز نپذیرفت و در اعتراض به نامنصفانه بودن آن اتهام از ژاپن گریخت.


اما حالا روزآمدی استراتژی نیسان در قبال اتحادش با رنوی فرانسه، شكل مهمتری گرفته بخصوص آن كه صنعت خودروی جهانی در حال عبور از بحران شیوع ویروس كرونا است و تقاضا برای خودرو در سراشیبی تند قرار گرفته و تولید خودرو را با بی نظمی و توقف مواجه كرده است.

برونو لومیر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در حال بررسی پرداخت 5 میلیارد یورو (5.5 میلیارد دلار) برای رنو است كه از این بحران به سلامت عبور كند، اما هنگام بررسی این وام به صراحت گفته است كه آینده رنو به شكل جدی در خطر است.

این وزیر فرانسوی در مصاحبه با رادیو1 اروپا گفته است: «بله ممكن است از رنو اثر باقی نماند.»

لومیر می گوید كارخانه رنو در فلینز نباید بسته شود و اگر رنو از این وام برخوردار شود باید بتواند تا حد امكان در حفظ مشاغل در فرانسه كوشش كند، در عین حال به این واقعیت هم اذعان كرده كه رنو باید بتواند توان رقابتی و سازگاری با شرایط را حفظ كند.

رنو از اظهار نظر در باره اظهارات لومیر خودداری كرده است.

كارخانه فلینز در شمال غربی شهر پاریس قرار دارد، جایی كه رنو در آن مدل های زوئی برقی و میكرای نیسان را تولید می كند. در این كارخانه 2,640 نفر در سال 2018 به جمع نیروهای انسانی اتحاد رنو-نیسان اضافه شدند.

رنو در حال حاضر در 16 كشور دنیا 40 كارخانه و 13 سایت لجستیك دارد.

خبرگزاری كیودوی ژاپن هم خبر از تعدیل نیروی 20 هزار نفری در اروپا و كشورهای در حال توسعه را منتشر كرده است. این كمپانی با ظرفیت مازاد تولید، رقابت بسیار سخت، تقاضای رو به كاهش و روند نزولی فروش مواجه است و صنعت خودروی اروپا را با از دست رفتن مشاغل مواجه كرده است. این شرایط خاص برند رنو-نیسان نیست. فولكس واگن هم در ماه دسامبر 2019 اعلام كرد كه در برند آئودی خود در سال 2020 تعدیل نیروی 9500 نفری خواهد داشت.

تا به حال تمام تعدیل نیروها به دلیل ویروس كرونا موقتی بوده و حتی برخی از خودروسازان، كارگران خود را با مرخصی های با حقوق و بعضاً بی حقوق راهی منزل كرده اند. در برخی از خودروسازان هم با طرح های دولتی یا حكومتی، كارگران به مرخصی با حقوق رفته اند. یعنی در حقیقت دولت برای حفظ مشاغل، تأمین حداقل حقوق این كارگران را برعهده گرفته است.

منبع: سایپا

کد خبر 122973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha