کد خبر 123684
۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
فروش خودروهای برقی رنو کاهش یافت

میزان فروش خودروهای برقی رنو در ماه گذشته میلادی ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده در وبسایت insideevs حاکی از آن است که میزان فروش خودروهای شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ماه گذشته میلادی مه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نصف رسیده که البته در این میان فروش خودروهای برقی این برند وضعیت بهتری را به ثبت رسانده‌اند.

آمار میزان فروش خودروهای برقی رنو در ماه گذشته میلادی ۴۲۹۶ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد ساعت کاهش یافته است.

در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی مجموع کل فروش این برند ۲۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه بوده است که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد یافته است.

از پرفروش‌ترین خودروهای برقی رنو در بازارهای جهانی می‌توان به خودروهای زیر اشاره کرد:

رنو زوئی (Renault ZOE)
رنو سیتی کی زد ای (Renault City K-ZE)
رنو کانگو زد ای (Renault Kangoo Z.E)
رنو مستر زد ای (Renault Master Z.E)
نمودار زیر نیز به وضوح میزان فروش خودروهای تمام الکتریکی رنو در بازارهای جهانی را در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ میلادی نشان می دهد:

 

فروش خودروهای برقی رنو

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

منبع: ایسنا

کد خبر 123684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha