کد خبر 124119
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
افزایش انتشار کرونا در صورت ‌لغو طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: ‌لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا و افزایش سفرهای غیرضروری در مرکز شهر باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره موضوع طرح ترافیک اظهار داشت:‌ طرح ترافیک یک موضوع انضباطی است که سال‌های زیادی از اجرا شدن آن می‌گذرد همچنین هدف از اجرای این طرح کاهش تراکم خودورها و کمتر شدن آلودگی در مرکز پایتخت بوده است.

وی افزود: لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا سفرهای غیرضروری و بی‌هدف را در مرکز شهر افزایش می‌دهد و به نوعی باعث نشر ویروس می‌شود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش شیوع کرونا طرح ترافیک لغو می‌شود یا خیر،‌گفت: در مورد وضعیت طرح ترافیک شهرداری تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است.

 

سید مناف هاشمی

 


هاشمی اعلام کرد: با فعال شدن مشاغل و صنوف حدود 10 درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش یافت و آمارها نشان می‌دهد که میزان بار ترافیکی مترو و اتوبوس همچنان در همین میزان است.

وی در مورد اینکه آیا استفاده از مترو و اتوبوس در شیوع کرونا تأثیر داشته است یا خیر،‌گفت: من نمی‌توانم در مورد علل شیوع بیماری و دلایل افزایش آمار صحبت کنم ولی در حال حاضر در مترو و اتوبوس حدود 98 درصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

هاشمی درباره کمبود واگن و قطار مترو گفت:‌در حال حاضر 1400 واگن در پایتخت کمبود داریم البته قرارداد ساخت 210 دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی در حال تنظیم است.

منبع: فارس

کد خبر 124119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha