تعهدات معوق سایپا با کاهش 73 درصدی به 76 هزار دستگاه رسید

تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا در پایان روز بیستم تیرماه 99 به حدود 76 هزار دستگاه رسید که نسبت به تعهدات معوق ثبت شده در همین روز از سال 98 بیش از 73درصد کاهش داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، تعهدات معوق خودروسازان کشور ناشی از اعمال دور تازه تحریم ها و کاهش تولید در زمستان 97 به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد اما گروه خودروسازی سایپا موفق شده در یکسال گذشته، علاوه بر عرضه خودرو و نقش آفرینی در کاهش التهاب بازار، بیش از 216 هزار تعهد معوق را کاهش داده و این تعهدات را به زیر یکصد هزار دستگاه برساند.

براساس این گزارش، تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا در بیستم تیرماه سال 98 بیش از 292 هزار دستگاه انواع خودرو بوده که این عدد در بیستم تیرماه 99 به حدود 76 هزار دستگاه خودرو کاهش پیدا کرده است.

تعداد قابل توجهی از تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا به دلیل خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی بوده که امکان تولید آنها پس از اعمال دوباره تحریم ها وجود نداشت اما گروه خودروسازی سایپا با ارائه طرح های متنوع تبدیل، نسبت به جایگزینی تولیدات داخلی با این خودروهای تحریمی اقدام کرده است.

 



گفتنی است قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش نیز چندی پیش از صفر شدن تعهدات 18 محصول این گروه خودروسازی تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

مجید باقری گفت: با وجود مشکلاتی مانند تعهدات برجا مانده از طرح اتوخدمت و همچنین بدعهدی شرکای خارجی، خوشبختانه بسیاری از این تعهدات را پشت سر گذاشته‌ایم، به شکلی که تعداد تعهدات معوق ۱۸ محصول سایپا تا پایان شهریور امسال به صفر خواهد رسید.

کد خبر 124250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha